English

موج گزارش می دهد؛

روایت روزی که صحنه کربلا تداعی شد

18 مرداد روز دلهره آور نه برای حادثه دیده بلکه برای جهانیانی که این حادثه را در رسانه ها و فضای مجازی مشاهده کردند و صحنه کربلا برایشان تداعی شد

روایت روزی که صحنه کربلا تداعی شد
به گزارش خبرگزاری موج

، 18 مرداد سال 96 تصویری در رسانه ها و فضای مجازی به یکباره گسترش پیدا کرد و دس به دست شد که حتی معاندین و دارندگان رسانه های غیر طرفدار نیز نتوانستند مردانگی اقتدار یک طرف این ویدئو و شرارت و حیوان صفتی سوی دیگر را تکذیب کنند.

اگرچه در آن زمان تب شرارت های داعش داغ بود و هرلحظه، لحظات رعب آوری را حملات خود در فضای مجازی و شبکه های خود منتشر می کردند اما تصویر رزمنده مدافع حرم ایرانی که بدور از ترس از دست دادن جان زیر دستان ناپاک یک حرامی(نیروی داعش) نه تنها بر قدرت واهی داعش افزوده نکرد، بلکه به یکباره همینه آنها را در هم شکست.

مردم دنیا فهمیدند راهی بجز ترس از داعش و دعا برای عدم تصرف شهر یا کشورشان توسط آنها وجود دارد و آن هم ایستادگی در برابر گروهکی بود که جهان سلطه و کشورهایی که خود را قدرت اول جهان و منطقه میدانند، آن را متوسط و رشد دادند.

دیگر تبعاتی که این تصویر داشت خفه شدن عده ای بود که اظهار و نظر در خصوص رفتن رزمندگان به جنگ با داعش در خاک عراق و سوریه به ازای دریاف وجه بود، آنها در آن زمان به بحث اعزام های نیروها به سوریه تحت عنوان مدافعین حرم داغ بود این هجمه را آغاز کردند و این کار را تنها باهدف منفعت طلبی عنوان می کردند.

برخی دیگر عنوان میکردند حضور نیروهای ایرانی در خاک سوریه و مقابله با داعش هدر دادن توان نظامی و پولی کشور برای کار بیهوده و دخالت در امور آن کشور است در صورتی که بعدها مشخص شد هدف داعش ایران بوده و اگر نبودند مدافعین حرمی که بیرون از خاک ایران با این جریان مقابله کنند اکنون باید شاهد تداوم وحشیگری ها داعشیان در داخل کشور میبودیم.

آن تصویری که سبب شکست هیمنه داعش در دنیا گردید محسن حججی جوان ایرانی بود که تنها چند روزی از فوت کردند شمع 26 سالگی وی می گذشت.

محسن حُجَجی  در مرداد ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید —منطقهٔ مرزیِ بین سوریه و عراق — توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌وسیلهٔ بریدن سر به شهادت رسید.

داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را به شهادت رسانده است، او دهمین عضو از «لشکر زرهی ۸ نجف اشرف» بود که طی جنگ در خاک سوریه  پیش از اسارت از ناحیهٔ پهلو زخمی شده بود و طی دو روز اسارت توسط نیروهای داعش در مناطق تحت کنترل آن‌ها چرخانده شده بود.

در جریان توافق جرود که بین نیروهای حزب‌الله لبنان و داعش انجام شد، در ازاء تحویل پیکر محسن حججی، دو کشته مقاومت لبنان و اسیران آنها، ۳۵۰ تن از نیروهای داعش به همراه خانواده‌هایشان به شرق سوریه منتقل شدند.

 تصویر مشهوری از محسن حججی که در آن یکی از افراد داعش پشت سر وی ایستاده است و با شیئی که چاقو یا سرنیزه به نظر می‌رسد، او را به قتلگاه می‌برد، در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد و حادثه کربلا را برای همگان تداعی کرد.

مراسم تشییع بدن مطهر محسن حججی، در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۶ در پایتخت، ۴ مهر در مشهد و  ۶ مهر در اصفهان و نجف آباد تشییع و خاکسپاری شد.

از آن زمان 18مرداد را روز شهدای مدافع حرم نامیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه