English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسالت دولت چهاردهم وفاق ملی و مبارزه با انزوای بین المللی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفتمان وفاق داری سه ضلع است که شامل وفاق درون کابینه، وفاق دولت و حاکمیت و بخش اصلی گفتمان دولت و ملت است.

رسالت دولت چهاردهم وفاق ملی و مبارزه با انزوای بین المللی است
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه وزیر پیشین و جدید ارشاد، اظهار داشت: با احترام به همه معاونین اول در دولت های مختلف معاون اول رئیس جمهور دولت چهاردهم پس از دکتر حسن حبیبی نگاه علمی و فرهنگی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه علم و هنر دو بال توسعه کشور است، افزود: باید از همه وزرای فرهنگ دولت های پیشین تشکر کرد چرا که در این مسیر دست به دست دادند و فرهنگ جامعه را به این مرحله رساندند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از وزیر پیشین و مدیران وی، خاطر نشان کرد: آنها در این دوره سه ساله تلاش کردند چراغ فرهنگ و هنر فروزان بماند.

صالحی با اشاره به اینکه دولت چهاردهم دو رسالت بزرگ دارد، تصریح کرد: اگر بتواند در این مسیر گام‌های جدی بردارد به توفیق نزدیک خواهد شد، رسالت اول گفتمان وفاق در دولت بوده که وزارت فرهنگ می تواند در این  موضوع  پیشران باشد.

وی عنوان کرد: گفتمان وفاق  داری سه ضلع است که شامل وفاق درون کابینه، وفاق دولت و حاکمیت و بخش اصلی گفتمان دولت و ملت است.

صالحی با عنوان اینکه سهم فرهنگ، هنر و رسانه ۴۵ صدم درصد بودجه  است، عنوان کرد: این میزان  بسیار کم بوده، سرانه بودجه ما در ایران ۱۶ دلار و در آمریکا ۱۸۰ دلار و در اسرائیل بیش از ۷۰۰ دلار است.

صالحی با بیان اینکه رسالت دولت چهاردهم زمانی محقق می‌شود که کل دولت، رئیس جمهور و همه مسئولان برای آن تلاش کنند، افزود: یکی از اقدامات مقابله با توطئه و مسیری است که برای ایران در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه ایران را در جهان به شعر، مینیاتور و هنرهای دیگر می‌شناسند، ادامه داد: سند چشم‌انداز نظام کشور نشان داد که در بسیاری از مسائل فرهنگی در منطقه، اول هستیم. حوزه زنان در فرهنگ و هنر جایگاه خاصی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: نقش ایرانیان خارج از کشور را نباید نادیده بگیریم آنها می‌توانند به ایران در مسیر خروج از انزوا کمک کنند.

 

صیانت از اخلاق و شرع خط قرمز دولت سیزدهم بود

محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین با عنوان اینکه دولت سیزدهم ادبیات حاکم بر  فرهنگ در جامعه را تغییر داد، اظهارداشت:  ادبیات نمی‌توانیم، نمی‌شود و بودجه وجود ندارد به می‌توانیم، می شود و بودجه را تامین می کنیم تغییر کرد.

وی گفت: در دولت گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد به مرجع اصلی تصمیم گیری نظام حکمرانی فرهنگی ارتقا پیدا کرد، ارتقا و تکمیل تنظیم گری، نظارت، حمایت و رصد، چهار ضلع مدیریتی فرهنگی در دوره سه ساله رئیس جمهور فقید بود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه رئیس جمهور توجه ویژه ای به حوزه های مختلف فرهنگ و هنر داشتند، تصریح کرد: علیرغم تمامی  توطئه های صورت گرفته فرهنگی و هجمه دشمنان باشکوه ترین و پررونق ترین دوره فرهنگی تاریخ کشور محقق شد.

وی با بیان اینکه من از حوزه فرهنگ خداحافظی نخواهم کرد، خاطرنشان کرد: من بعنوان کوچکترین فرد در حوزه فرهنگ خادم بزرگان این حوزه خواهم بود.

وزیر پیشین فرهنگ با عنوان اینکه بخشی از سیاست‌گذاری توسط نهادهای بالادستی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌شود و  وزارت فرهنگ متولی اصلی اجرای این سیاست‌ها است.

اسماعیلی با اشاره به رشد خوبی که در بودجه وزارت فرهنگ در دوره سه ساله اتفاق افتاد، بیان کرد:  رشد بودجه وزارت فرهنگ گفت: از روزی که بعنوان وزیر فرهنگ و ارشاد این مسئولیت را بر عهده گرفتم تا به تا کنون بودجه این وزارتخانه رشد ۱۷ برابر داشته است.

وی افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی شهید جمهور به تکمیل و بهسازی زیرساخت های فرهنگی اختصاص داده شد و  مجموعه های فرهنگی در شهرهای کرمان، یزد، ساری، ارومیه، اراک و دیگر شهرها راه اندازی شد.

وی در پیشنهادی به وزیر جدید فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: پروژه آسمانه هنر  در تهران وعده داده شد  که در ۵۰ سالگی انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد،  تمامی مقدمات آن طی شده است و امیدواریم  در اولویت دوره جدید  قرار گیرد. 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با همت صورت گرفته شورای عالی و شخص رئیس جمهور شهید  تمامی اسناد بالادستی نظیر موسیقی، سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، معماری، بازی های رایانه‌ای نوشته و ابلاغ شد.

اسماعیلی تصریح کرد:  صیانت از موازین اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی خط قرمز دولت سیزدهم بود اما از توسعه نگاه های سخت گیرانه به حوزه فرهنگ و هنر جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه  در فتنه  ۱۴۰۱ دشمنان هجمه های بسیاری  برای تعطیلی و ورشکستگی فرهنگ و هنر در این کشور  وارد کردند  اما تعامل و همراهی دولت، هنرمندان و مردم سبب شد  پرشکوه ترین دوره فرهنگی کشور را  شاهد باشیم.

وی با عنوان اینکه جوان گرایی یکی از اولویت های ما در دوره مدیریت بود، خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت های بانوان، اقوام و مذاهب گوناگون در این دوره به خوبی انجام شد.

 اسماعیلی فرو پاشی خانواده ها نوک پیکان  هجمه ها قرار دارد، گفت: مبنای اصلی خانواده ایرانی مبتنی حیا، عفت و پاکدامنی  شکل گرفته است و  آیت الله رئیسی در سازمان ملل نیز قداست خانواده را فریاد زد و از جاودانگی قرآن سخن گفت که این مورد تقارن پرمعنا و زیرکانه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه