English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد محمود حکیمی را تسلیت گفت

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام را تسلیت گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد محمود حکیمی را تسلیت گفت
به گزارش خبرگزاری موج

​، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است: خبر کوتاه اما ناگوار آسمانی شدن نویسنده پیشکسوت و پژوهشگر فروتن، استاد محمود حکیمی موجب تالم و تاثر فراوان شد.

روایتگری دغدغه‌مند، قصه‌گویی روشنگر و نویسنده‌ای چیره‌دست که با شناخت از زبان و ذائقه نسل نورسته‌ی همروزگار خویش، بیش از نیم‌ قرن با قلم توانای خود به بیان شیرین و دلنشین زوایایی ماندگار از تاریخ و تمدن ایران و معارف اسلام و اهل بیت - علیهم السلام - پرداخت و جمله‌ آثارش، کتاب‌هایی شد که نقشبند باورهای نوجوانان و جوانان سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌های پس از آن شد.

بی‌تردید این نویسنده دردآشنا، با به‌ کارگیری زبان روزآمد آن دوران، نقشی قابل اعتنا در تعمیق آموزه‌های دینی و معرفتی و آگاهی‌های تاریخی نسل برخاسته از انقلاب ایفا کرد و از این منظر رواست که بگوئیم وامدار معرفت‌بخشی او هستیم.

اینجانب فقدان این انسان شایسته و نویسنده و تاریخ‌پژوه متعهد را به بازماندگان آن مرحوم و اصحاب فرهنگ و اندیشه صمیمانه تسلیت می گویم.

در آستانه سالروز میلاد دو نور اعظم، ختم رسل حضرت محمد مصطفی - صلوات الله علیه- و بنیانگذار مذهب شیعه، حضرت جعفر صادق -علیه السلام- که زنده یاد حکیمی همواره دل در گرو محبت این خاندان و معرفی و تبیین معارف ایشان داشت، از درگاه باریتعالی برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و همنشینی با اولیای الهی و برای همسر گرامی و فرزندان عزیز ایشان و دیگر بازماندگان صبر جمیل و اجر بی‌ پایان مسالت می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه