English

تفاهم‌نامه همکاری در عرصه فرهنگ و هنر بین ایران و مالزی منعقد شد

ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهMMU مالتی مدیای مالزی خبرداد و تصریح کرد: هدف این تفاهم تمرکز بر فناوری چند رسانه ای در عرصه فرهنگ و هنر دو کشور است.

تفاهم‌نامه همکاری در عرصه فرهنگ و هنر بین ایران و مالزی منعقد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، دکتر حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهMMU  مالتی مدیای مالزی خبرداد و گفت: دانشگاه MMU به عنوان نخستین دانشگاه خصوصی تأیید شده برای دستیابی به آخرین دستاوردهای IT و صنعت چندرسانه ای (مالتی مدیا) فعالیت می کند و جایگاه بسیار خوبی در عرصه انیمیشن، فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهMMU  یک مرکز کارآفرینی پیشتاز با تمرکز بر فناوری چند رسانه ای است، تصریح کرد: مخابرات، مالتی مدیا، کامپیوتر، مدیریت هنرهای دیجیتال، انیمیشن، فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار از شاخه های تحصیلی این دانشگاه محسوب می شود.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی، بر ضرورت توسعه همکاری های رسانه ای ایران و مالزی تاکید و وجود قرابت دینی، فرهنگی و دیپلماسی عمومی را از جمله دلایل اصلی حمایت از گسترش همکاری های رسانه ای دو کشور عنوان کرد.

ارزانی، افزود: برگزاری رویدادها و مناسبت های فرهنگی هنری، برقراری همکاری‌های موثر، تبادل استاد و دانشجو در عرصه هنر و فرهنگ، برگزاری کارگاه‌های مختلف هنری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری برای آثار هنرمندان دو کشور، برگزاری هفته های فرهنگی هنری در هردو کشور و تبادل دانشجویان ایرانی از مفاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه قراراست بخشی از جشنواره فیلم های ایرانی امسال با همکاری این دانشگاه برگزار شود، بیان کرد: برنامه داریم که میهمان ویژه این جشنواره که یکی از کارگردانان مطرح کشورمان است در این دانشگاه حضور یافته و فیلم ایشان در حضور دانشجویان و اساتید اکران می گردد تا مورد نقد و بررسی با حضور کارگردان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه میان پروفسور مازلیهام محد سعود، رییس دانشگاه مالتی مدیا مالزی و رایزن فرهنگی کشورمان، دکتر حبیب رضا ارزانی منعقد شد، گفت: فیلم، انیمیشن و هنرهای تجسمی از مهمترین رشته های هنری این دانشگاه است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با اشاره به اینکه امروزه رسانه ها در پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده گرفته اند، گفت: مهم ترین ابزار توسعه و ترویج فرهنگ و هنر برای کشورها رسانه است که ما باید برای معرفی فرهنگ غنی اسلامی ایرانی از این فرصت بهره ببریم.

گفتنی است، دانشگاه مالتی مدیا MMU در سال ۱۹۹۶ در مالزی تأسیس شد. از همان روز تا اکنون این دانشگاه روند تکاملی خود را به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی همتراز با دانشگاه های جهان حفظ کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه