English

«شاهنامه بزرگ ایلخانی» در کتابخانه و موزه ملک اول آبان ماه رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» سه‌شنبه اول آبان در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

 «شاهنامه بزرگ ایلخانی» در کتابخانه و موزه ملک اول آبان ماه رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، مراسم رونمایی از کتاب «شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» سه‌شنبه اول آبان با حضور نویسنده و مترجمان در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

ابوسعیدنامه، نامی است که نگارنده کتاب، ابوالعلاء سودآور نویسنده و ایران‌شناس برجسته، برای این شاهنامه پیشنهاد کرده است. در خصوص سبب این نام‌گذاری وی معتقد است که نسخه مذکور برای ابوسعید بهادرخان، فرمانروای ایلخانی پدید آمده است، و دوست‌محمد در دیباچه معروف خود بر مرقّع بهرام‌میرزا از این موضوع یاد کرده است. این اثر، نسخه‌ای منحصربه‌فرد و احتمالاً کهن‌ترین نمونۀ مصوّر از روزگار ایلخانی است.

در این کتاب ابوالعلاء سودآور به بررسی و تحلیل نگاره‌های این نسخه خطی تاریخی پرداخته و اطلاعات تازه‌ای پیرامون تاریخچه و نحوه شکل‌گیری و تولید این نسخه مصور ارائه کرده است. لازم به ذکر است ۷۲ نگاره شاهنامه بزرگ ایلخانی در این اثر، توسط نشرخانه فرهنگ و هنر مان به صورت رنگی منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این‌کتاب، روز سه‌شنبه اول آبان از ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات کتابخانه و موزه ملک به نشانی میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان سی‌تیر، خیابان یارجانی، میدان مشق، کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه