English

استفاده از خمیرمرغ استاندارد در صنایع گوشتی مانعی ندارد

رئیس انجمن صنایع غذایی استان از فعالیت ۱۳ واحد تولید سوسیس و کالباس در مازندران خبرداد و گفت: استفاده از خمیرمرغ استاندارد در صنایع گوشتی مانعی ندارد.

استفاده از خمیرمرغ استاندارد در صنایع گوشتی مانعی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج،اسماعیل خاتمی‌مقدم با اشاره به این امر که تولیدکنندگان موظف به رعایت شرایط و الزامات استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس هستند، اظهار کرد: خمیرمرغ همان گوشت مرغ است که به روش مکانیزه توسط دستگاه جدا کننده گوشت از استخوان مرغ جدا شده و به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: گوشت طیور هم مانند گوشت قرمز قابلیت استفاده در صنعت سویس و کالباس را دارد و مهم‌ترین مزیت استفاده آن قیمت پایین‌تر برای مصرف کننده بوده و همچنین مضرات گوشت قرمز را نیز ندارد.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران افزود: معضل استفاده از خمیرمرغ آنجا آغاز می شود که برخی کارخانه‌ها به جای استفاده از خمیرمرغ واقعی از امحاء و احشای داخلی مرغ، پوست و قسمت‌های غیرخوراکی مرغ در تهیه سویس و کالباس استفاده می کنند.

خاتمی مقدم با اشاره به اینکه استفاده از خمیرمرغ واقعی در سوسیس و کالباس مانعی ندارد یادآورشد: در تمامی دنیا استفاده از خمیرمرغ برای تهیه فرآورده های گوشتی موضوعی عادی است.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته با تعامل بیشتر سازمان دامپزشکی با انجمن غذا و دارو قرار شد تا با استفاده اجباری از لفافه های زردرنگ برای محصولاتی که با خمیر مرغ تهیه شده برای آگاهی  مصرف کننده اقدام شود تا آنها بدانند در تهیه این محصول از خمیرمرغ استفاده شده است.

خاتمی مقدم یادآور شد: همچنین فقط واحدهای تولیدی دارای پروانه تولید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به تولید فرآورده سوسیس و کالباس با استفاده از خمیرمرغ هستند.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران با اشاره به همکاری بیشتر میان سازمان استاندارد و غذاو دارو افزود: لزوم استفاده از قوانینی چون عدم خرید خمیر مرغ از خارج از کارخانه و تولید خمیر در زیر ذره بین ناظران کیفی کارخانه های فرآورده های گوشتی و نظارت مستقیم سازمان استاندارد بر این تولیدات می تواند قدم اساسی برای افزایش کیفیت این نوع خمیر باشد.

وی تصریح کرد: در مازندران ۴۴ واحد فرآورده های گوشتی با ظرفیت اسمی ۱۶۷ هزار و ۹۵۵ تن به بهره برداری رسیده است که اکنون ۱۳واحد به تولید سوسیس، کالباس و همبرگر با طرفیت عملی ۵۱ هزار و ۳۶۵ تن و ۵ واحد به قطعه بندی و بسته بندی گوشت در حال فعالیت است.

خاتمی مقدم مهم‌ترین چالش‌های این صنعت را در استان نگاه منفی جامعه به مصرف محصولات این گروه و ورود بدون کنترل تولیدات بی کیفیت و ارزان به استان دانست.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران تصریح کرد: در کارخانه های تولید فراورده های سوسیس و کالباس استان به دلیل سطح بالای کیفیت محصولات مشکل استفاده از خمیر مرغ ناسالم و بی کیفیت تا به امروز به وجود نیامده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه