English

سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرهای گروه الف جوابگو نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه خط قرمز ما کیفیت آب است و با سلامت مردم بازی نمی‌کنیم، گفت: با پیگیری‌های انجام شده 121 میلیارد تومان در سال گذشته محقق شده است.

سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرهای گروه الف جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری موج،ذبیح‌الله ذاکری اظهار کرد: در حال حاضر برای 2 میلیون و 500 نفر خدمات آب‌رسانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقدار آبی که برای این جمعیت در نظر گرفته می‌شود 265 مترمکعب در طول سال است افزود: بخشی از آب‌های زیرزمینی و بخشی از آب‌های سطحی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تعداد مشترک آب در مازندران را 588 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: در بخش فاضلاب جمعیت برخوردار در سطح استان 205 هزار نفر و یا به عبارتی 11 درصد جمعیت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تعداد مشترکین که از بخش فاضلاب استفاده می‌کنند 47 هزار مشترک است خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد در انتهای سال گذشته، 121 میلیارد تومان اعتبار دریافت شد که 55 میلیارد تومان برای آب و 66 میلیارد تومان در بخش فاضلاب بوده است.

ذاکری با بیان اینکه در سال 96 قانون بودجه در بخش ملی و استانی 45 میلیارد تومان است تصریح کرد: خدماتی که در بخش آب می‌دهیم کشوری اما اعتبارات استانی است.

وی یکی از مشکلات در استان را بحث مسکن مهر دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده 7 میلیارد تومان مسکن مهر میارکلا، شقایق ساری، مهر جویبار و بهشهر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خاطرنشان کرد: تا پایان سال 96 با کل اعتبارات از دولت خدمات آب‌رسانی را داشته باشیم.

این مسوول افزود: با پیگیری‌های ویژه که از سال 94 در حال انجام است برای پنج شهر قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن، رامسر با استفاده از بانک توسعه‌اسلامی 49 میلیون یورو را به 281 میلیون یورو رسانده‌ایم.

ذاکری با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در سال گذشته از اولین شرکت‌هایی بوده‌ایم که برای نکا، بهشهر و گلوگاه ردیف اعتباری گرفتیم بیان کرد: 250 میلیارد تومان مبلغ این اعتبار است که 200 میلیارد تومان توسط دولت و 50 میلیارد توسط شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در اوایل سال 95 در بخش فاضلاب توانستیم مدل دوم تصفیه خانه را داشته باشیم که اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه بارندگی در سال‌های گذشته بالای 2 هزار میلی‌متر بوده و به زیر 700 میلی‌متر رسیده است یاد آور شد: بارندگی که  سفره‌های آب زیر زمینی را تغذیه می کرد به 3/1 رسیده است.

این مسوول با اشاره به اینکه به صرفه‌‎جویی در مصرف آب، بیان کرد: اگر مشترکین همکاری نکنند هرچه آب تولید کنیم باز هم به مشکل می‌خوریم.

ذاکری با بیان اینکه سفره‌های آب زیرزمینی کم شده است اظهار کرد: رسانه‌ها و مردم به دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه آب و فاضلاب در مصرف صحیح کمک کنند.

وی با بیان اینکه مقدار آبی که تولید می‌کنیم 70 درصد پساب می‌شود بیان کرد: بحث زیست‌محیطی هم مطرح است و که پساب وارد رودخانه‌ها هم می‌شود، پیگیری‌هایی در حال انجام است که بتوانیم از پساب تصفیه‌خانه برای صنعت استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرهای گروه الف جواب نمی‌دهد افزود: برای حل این موضوع در کوتاه‌مدت تصفیه خانه اضطراری انجام داده‌ایم.

این مسؤول با اعلام اینکه خط قرمز ما کیفیت آب است نه کمیت آن، تأکید کرد: به هیچ‌وجه با سلامت مردم در رابطه با کیفیت آب، بازی نمی‌کنیم.

ذاکری گفت: برای هفته دولت بیش از 5 هزار مترمکعب آب وارد شبکه می‌شود تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه