English

استاندارمازندران:

طرح آزادسازی حریم ساحل خزر باید به سرعت پیگیری شود

استاندار مازندران گفت: طرح آزاد سازی حریم دریای خزر تا شعاع ۶۰ متری دریا در حوزه استحفاظی مازندران باید از سوی فرمانداران به سرعت پیگیری شود. ‎

طرح آزادسازی حریم ساحل خزر باید به سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، احمد حسین زادگان اظهار داشت : ضرب الاجل یک ماهه ای که به دستگاههای دولتی و شبه دولتی برای عقب نشینی از حریم ساحلی داده  شده بود، پایان یافته و از امروز فرمانداران بدون هیچ ملاحظه ای باید حریم دریا را که در اختیار پلاژهای نهادهای دولتی عمومی و حتی خصوصی است، آزاد کنند.

وی ادامه داد  : براساس توافقی که با دستگاه قضایی استان مازندران انجام شد، فرمانداران نباید در اجرای طرح آزادسازی حریم ۶۰ متری ساحلی به دنبال احکام قضایی بروند یا منتظر بمانند برای این که قانون به صراحت اختیار لازم را برای اجرای این خواسته در اختیار قرار داده است و هماهنگی های لازم هم با دستگاه قضایی برای اجرایی شدن این قانون انجام شده است.

استاندار مازندران تاکید کرد: اگر طرح آزاد سازی حریم 60 متری ساحلی در پروسه دریافت احکام قضایی قرار گیرد، زمان بر می شود و برای تسریع در این کار پیش از اجرای طرح با دستگاه قضایی هماهنگی انجام شد تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

حسین زادگان اضافه کرد: تنها ملاحطه ما برای آزادسازی مشمول زیرساخت های نظامی و انتظامی حاشیه سواحل خزر می شود و در این ارتباط نیز نماینده نیروهای مسلح در استان مازندران هماهنگی لازم را برای عقب نشینی این زیرساخت ها و آزاد سازی حریم ۶۰ متری را در دست پیگیری دارد.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل خزر در مازندران اظهار داشت: البته ملاحظه زیرساخت های نهادهای نظامی و امنیتی، مشمول پلاژها و ساختمان های رفاهی این نهادها نمی شود و باید طرح آزادسازی در محدوده استقرار اماکن  رفاهی این نهاد ها اجرایی شود و هر گونه اهمال از سوی فرمانداران قابل قبول نخواهد بود.

استاندار مازندران همچنین آزاد سازی حریم 60 متری ساحلی را شامل ویلاهای بخش خصوصی هم دانست و تاکید کرد: طرح آزادسازی سواحل خزر در حریم ۶۰ متری ساحل باید برای تمام ویلاها و زیرساخت بخش خصوصی حتی در صورت داشتن سند مالکیت به سرعت اجرایی شود.

حسین زادگان افزود: برساس ماده ۷ ساماندهی سواحل، اسناد مالکیت تا حریم ۶۰ متری سواحل باطل است و طبق این قانون فرمانداران باید در این بخش نیز بدون ملاحظه طرح آزادسازی را با تخریب ساخت و سازهای خصوصی اجرایی کنند.

وی گفت: اگر ویلاداران بخش خصوصی در این ارتباط شکایتی دارند، می توانند در دستگاه قضایی طرح شکایت کنند، ولی ما نباید منتظر حکم قضایی بمانیم.

استاندار مازندران  اظهار داشت: ما برای اجرای قانون آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل با هیچ یک از دستگاهها و نهادهای عمومی و ویلاداران بخش خصوصی ملاحظاتی جز اجرای قانون نداریم و محکم این برنامه را که مورد رضایت مردم نیز قرار گرفته، اجرایی خواهیم کرد.

حسین زادگان افزود: آزادسازی حریم ساحل خزر از مطالبات عمومی مردم است و ما در احقاق حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و برنامه را به سرعت اجرایی می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه