English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

۷۰ درصد گردشگری خلاق در مازندران، بوم‌گردی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۷۰ درصد گردشگری خلاق در استان بوم‌گردی است.

۷۰ درصد گردشگری خلاق در مازندران، بوم‌گردی است

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر با اشاره به در پیش بودن روز جهانی گردشگری، اظهار داشت: با توجه به ۲۷ سپتامبر ۵ مهر ماه روز جهانی گردشگری، در سال جاری معاونت گردشگری اداره‌کل برنامه‌های متنوعی در این هفته در سطح استان در دستور کار دارد.

وی مهم‌ترین برنامه این هفته را برگزاری رویداد گردشگری مازندران و روسیه در قالب یک همایش بین‌المللی در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: این همایش با همکاری وزارت امور خارجه و استانداری مازندران از ۳ تا ۵ مهر ماه سال جاری در بابلسر برگزار می‌شود که علاوه بر کشور روسیه از کشورهای CIS نیز دعوت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران برنامه اصلی همایش بین المللی گردشگری را به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی در این رویداد عنوان و تصریح کرد: برگزاری این رویداد فرصت بسیار خوبی می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باشد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه روز جهانی گردشگری ملی، گفت: همایش ملی روز جهانی گردشگری که هر ساله در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود امسال در اختتامیه همایش بین‌المللی به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

برزگر با بیان اینکه جاذبه‌ها و پتانسیل‌های بسیار شرط لازم است اما کافی نیست، افزود: باید ظرفیت‌ها را از بالفعل به بالقوه تبدیل کنیم که معرفی آن هم با بازاریابی و تبلیغات برنامه‌های جامع امکانپذیر است.

وی درباره رویداد ۲۰۲۲ که به میزبانی مازندران برگزار شد، بیان داشت: برگزاری رویداد ۲۰۲۲ و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان موجب شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یکی از ظرفیت‌های خوب که در این سال‌ها به آن توجه نشده بحث بوم‌گردی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به وجود دریا و جنگل، روستاهای استان ظرفیت ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی را دارند که برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفت.

وی درباره توسعه گردشگری استان، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانی حوزه گردشگری با توجه به ۲۴ نوع تأسیسات گردشگری در مازندران می‌توان از قابلیت‌های روستایی در بحث اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده مطلوب کرد.

این مسئول با بیان اینکه ۷۰ درصد گردشگری خلاق بوم‌گردی است، ادامه داد: با توجه به تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین از لحاظ کیفی در مناطق روستایی تلاش بر این است که در این دو رویکرد استان را ارتقاء دهیم.

وی یکی از برنامه‌های خوب در زمینه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را با توجه به ۳ هزار دهیاری در استان را شناسایی خانه‌های قدیمی در روستاها به عنوان سرمایه و منبع گردشگری دانست و عنوان داشت: برای تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی فرمتی تهیه شد تا واحد‌های قدیمی با یکسری مکانیزم‌ها تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی شوند.

برزگر درباره ارائه تسهیلات به ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خاطرنشان ساخت: با توجه به تبصره ۱۶ و ۱۸ بستر برای ارائه تسهیلات فراهم است که این امر می‌تواند فرصتی در اشتغالزایی در مناطق روستایی اجرا شود به طوری که از سال گذشته ۲۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی به ۳۶۳ اقامتگاه افزایش یافت.

وی در خصوص شناسایی روستاهای مقصد گردشگری و شناسایی ۱۶۰ روستا در سطح استان، گفت: با توجه به تعریف مسیرهای تور برای این روستاها، ۶۳ مسیر تور برای این مناطق شناسایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی را دو مدل عنوان کرد و افزود: صدور مجوز اقامتگاه‌های تبدیلی خانه‌های قدیمی با قدمت ۴۰ سال و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجادی در قطعه زمین های روستا با ثبت نام در سامانه جانا انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه