English

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد؛

حفظ گاز مصارف خانگی اولویت اصلی شرکت گاز مازندران در زمستان

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به محدودیت‌های موجود در تأمین گاز، گفت: راه حل اساسی این مشکل، تغییر فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز است که تأثیر آن از همه اقدامات محدودکننده بیشتر است.

حفظ گاز مصارف خانگی اولویت اصلی شرکت گاز مازندران در زمستان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مایلی رستمی در جلسه ثبت دانش و درس آموخته های بحران زمستان ۱۴۰۱ با تأکید بر اینکه اولویت اول استان، تأمین گاز بخش خانگی است، اظهار داشت: گروه‌های مرجع به ویژه ائمه جمعه و رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارند و اگر بتوانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم بخش زیادی از مشکل کمبود گاز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما در تامین گاز، مصارف خانگی است، ادامه داد: طبیعی است که در شرایط کمبود، مصارف غیرضروری باید قطع شود، مگر اینکه بتوانند با رعایت اصول فنی، با سوخت جایگزین به فعالیت ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت دوم و جایگزین برای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در فصل سرد سال ضروری است، افزود: در زمان اُفت فشار گاز و افزایش مصرف گاز طبیعی برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال در استان ذخیره سازی سوخت دوم و جایگزین ضروری است.

وی هماهنگی‌های لازم با شرکت نفت منطقه‌ای در این باره صورت گرفته است، از صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی استان خواست، هر چه زودتر نسبت به تأمین سوخت دوم و جایگزین اقدام کنند تا در صورت ضرورت خللی در روند تولید آنها ایجاد نشود.

مایلی رستمی بر رعایت الگوی مصرف در ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی نیز تأکید کرد و عنوان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید پیش از همه بخش‌ها برای رعایت حال مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و عملکرد ادارات در این زمینه به صورت مرتب رصد می شود.

وی با بیان اینکه در استان مازندران یک میلیون و ۶۷۰هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و همچنین رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز بتوانیم زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه