English

شهردار چالوس:

لایروبی به موقع انهار شهری چالوس مانع از آبگرفتی معابر است

شهردار چالوس گفت: طرح پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی اَنهار و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر چالوس سبب هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمان بارندگی است.

لایروبی به موقع انهار شهری چالوس مانع از آبگرفتی معابر است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر مسعود یعقوبی به اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری چالوس در حوزه ساماندهی کانال های هدایت آبهای سطحی و لایروبی انهار در مدیریت شهری دوره ششم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم مدیریت شهری چالوس در حوزه زیرساخت‌ها و هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی می باشد.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر یکی از مهم‌ترین مشکلات برخی از محلات و خیابان‌های شهر چالوس در هنگام بارش باران بوده است، ادامه داد: در مدیریت شهری دوره ششم چالوس با اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی و لایروبی به موقع انهار آب گرفتگی معابر در شهر چالوس به حداقل رسیده است.

شهردار چالوس گفت: اجرای کانال در محلات شهری علویکلا، اشکاردشت، چالوس محله، شهید نادری، دهگیری، آبرنگ، خط هشت به سردآبرود، رینگ ۲ شهری، فرج آباد، جاده ساحلی، دارمیشکلا، آیشبن، کمربندی شهید سلیمانی و... به طول حدود بالغ بر پنج کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: مدیریت شهری دوره ششم چالوس با برنامه ریزی دقیق و جدیت پیگیر است تا با اجرای این پروژه‌ها مشکلات آب گرفتگی در مواقع بارندگی در محلات و معابر شهر چالوس به حداقل برسد.

یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه طرح پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی انهار و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر چالوس در دستور کار معاونت خدمات شهری، فضای سبز شهرداری چالوس قرار دارد، افزود: این اقدامات با هدف هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمان بارندگی قرار گرفته است.

وی از آمادگی ۶ اکیپ لایروبی با تجهیزات کامل جهت لایروبری، پاکسازی کانال‌ها و همچنین جمع آوری زباله‌ها از انهار خبر داد و تصریح کرد: لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و انهار به‌طور مستمر صورت گرفته و در این راستا لایروبی و پاکسازی بیش از ۸ کیلومتر انهار اصلی، حدود ۱۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی و حدود ۵ کیلومتر از رودخانه چالوس  شفارود از ابتدای سال جاری لایروبی شده است.

شهردار چالوس به تجربه مدیریت شهری دوره ششم چالوس در سال گذشته در فصول پاییز و زمستان اشاره کرد و بیان داشت: در پاییز و زمستان سال قبل به‌رغم بروز بارندگی‌های شدید خوشبختانه موردی از آبگرفتگی معابر و منازل گزارش نشده بود.

وی در پایان با بیان اینکه ساماندهی و مکانیزه شدن سردهنه کشاورزی دارمیشکلا و آبرنگ کیله در مدیریت شهری دوره ششم چالوس صورت گرفت، گفت: با تدبیر صورت گرفته و اجرای سردهنه نهر کشاورزی در منطقه شهر آرا و هدایت آب به رودخانه چالوس در زمان بارندگی های شدید از بروز سیل به شدت کاسته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه