English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

۱۱ پروژه باستان شناسی در یک سال اخیر در مازندران انجام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در یک سال اخیر، ۱۱ پروژه باستان‌شناسی در استان انجام شد که مهمترین آن کاوش غار کمیشان نکا بوده است.

۱۱ پروژه باستان شناسی در یک سال اخیر در مازندران انجام شد

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر در همایش باستان‌شناسی که به مناسبت روز باستان شناسی در سالن شهید آوینی اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس برگزار شد، با اشاره به اینکه مازندران استانی بسیار غنی در حوزه میراثی است و  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر میراثی در استان وجود دارد؛ اظهار داشت: تمام تلاش ما در معاونت میراث‌فرهنگی بر این است تا سرمایه‌های تاریخی برجای مانده از نیاکان را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بی هویتی فرزندان یکی از چالش‌های مهم پیش روی کشور است، ادامه داد: ضعف اساسی به خودمان بر می‌گردد با این پیشینه تاریخی که نتوانستیم غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی کشور را درست معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه باید میراث گذشتگان را بشناسیم و به آیندگان ارائه بدهیم، تأکید کرد: بحث کاوش باستان‌شناسی بسیار برای ما مهم در همه معاونت‌ها کمیته تشکیل دادیم که خوشبختانه بخش‌های خصوصی با حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تعامل بسیار خوبی دارند.

وی تصریح کرد: مطالبه با بخش خصوصی است و تسهیل‌گری نیز برعهده اداره‌کل است تا بتوانیم با معرفی بهتر ثروت‌های تاریخی در کنار جاذبه‌های طبیعی این استان را به عنوان قطب گردشگری معرفی کنیم.

برزگر خاطرنشان ساخت: به لحاظ جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و مذهبی بیش از یک هزار و ۳۶۰ امامزاده در استان وجود دارد که همه اینها به عنوان گردشگری باستان شناختی می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و محوطه‌های تاریخی مازندران می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری ملی و بین المللی معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه انجمن باستان‌شناسی باید اعلام کند که اولویت کاوش در استان در کدام منطقه و شهرستان باشد؛ گفت: در یک سال اخیر، ۱۱ پروژه باستان‌شناسی در استان انجام شد که مهمترین آن کاوش غار کمیشان نکا بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه