English

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران :

دانش آموزان روی کاغذ ایرانی مشق می‌نویسند

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه جشن خودکفایی کاغذ کتب درسی رویداد مهم فرهنگی استان است ، گفت: امسال دانش آموزان ایران، روی کاغذ ایرانی مشق می‌نویسند.

دانش آموزان روی کاغذ ایرانی مشق می‌نویسند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امید نیک نژاد در مراسم  جشن خودکفایی تولید کاغذ ایرانی در در کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار داشت:  تنها کارخانه تولید چوب و کاغذ در استان مازندران فعالیت دارد و این کارخانه امسال ۳۰ هزار تن کاغذ کتاب درسی دانش آموزان تولید و به آموزش و پرورش تحویل داده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار با همکاری متخصصان و تولیدکنندگان داخلی، تولید کاغذ دانش آموزی در کشور ایرانی و خودکفا شده است.

نیک نژاد با بیان اینکه این راه سخت از دو سال قبل شکل گرفت، افزود: میزان تولید کاغذ در سال قبل به ۴۵ هزار تن رسید و امسال به ۵۵ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور  مستقر در ساری تامین کننده بیش از یک سوم نیاز کشور به کاغذ است، گفت: با تولید کاغذ کتب درسی توانستیم از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه در این کارخانه امکان تولید ۸۵ هزار تن کاغذ، یعنی حدود یک سوم کاغذ مورد نیاز کشور را داریم، اما تولید نیمی از نیاز کشور هم در این کارخانه مقدور است، افزود: به عنوان سرباز خط اول جبهه اقتصادی کشور قول می‌دهیم با تمام توان، سعی کنیم تا نیاز کشور به کاغذ را در این واحد صنعتی برآورده کنیم.

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران همچنین در این مراسم  از پیامک مسدودسازی حساب‌هایش ۳ ساعت مانده به جشن خودکفایی کاغذ در این کارخانه خبر داد و گفت: مگر ۷ صبح روز جمعه بانک‌ها بازند؟!

وی با بیان اینکه این یکی از ده‌ها موانعی است که تولید کنندگان برای رسیدن به خودکفایی بر سر راه دارند، افزود: با این مشکلات، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تضمین داده‌ایم، اما بانک‌ها نمی‌دانند که ما برای گردش چرخ کارخانه لازم است مواد اولیه تهیه کنیم و حقوق کارگر را بپردازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه