English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران مطرح کرد؛

احتمال وقوع سیلاب محلی زمستانی در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان از اوایل وقت شنبه ۱۶ دی با تمام تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب زمستانی هستند.

احتمال وقوع سیلاب محلی زمستانی در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسینعلی محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان با عبور سامانه سرد بارشی از اوایل وقت شنبه شانزدهم دی تا صبح یکشنبه هفدهم دی شاهد بارندگی، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات هزار و ۳۰۰ متر استان خواهیم بود.

 وی ادامه داد: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به تابلو‌ها، سازه‌های موقتی و کم مقاوم پیامد‌های این سامانه بارشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان به ویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

محمدی بیان داشت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

وی عنوان داشت: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: همه فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری کنند.

وی تصریح کرد: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی امروز هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه