English

دبیر همایش ملی تمدن دریایی خبر داد؛

ارسال ۳۰۰ مقاله به همایش / اقیانوس ها میراث مشترک جهانی هستند

دبیر همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت با اشاره اینکه 300 مقاله به همایش ارسال شده است، گفت: اقیانوس ها به عنوان میراث مشترک جهانی هستند.

ارسال 300 مقاله به همایش / اقیانوس ها میراث مشترک جهانی هستند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دریادار دوم فرامرز نصری در همایش ملی تمدن پیشرفت با اشاره به نقش و اهمیت اقیانوس‌ها در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: صید بی رویه، آلودگی، بهره برداری غیرمسئولانه، گرم شدن و اسیدی شدن اقیانوس‌ها از مسائل پیچیده اقیانوس‌ها است.

وی این رویکرد جامع و یکپارچه را برای اداره اقیانوس‌ها به عنوان یک سیستم لازم دانست و به حکمرانی اقیانوسی نیز اشاره کرد و ادامه داد: حکمرانی اقیانوسی اقتداری، چند لایه ای و چند مقیاسی است.

دبیر همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت با اشاره به اینکه حکمرانی بین المللی اقیانوس تلاش می‌کند که انعطاف پذیری لازم در مدیریت وجود داشته باشد، به کنوانسیون‌های مختلف اشاره کرد و درباره مدل سیستم پایدار گفت: این مدل مانا بر اساس تئوری سیستم‌ها است و عملیات، شناسایی سیستم، هماهنگی و... از جمله مؤلفه‌های آن است.

وی، اقیانوس را به عنوان میراث مشترک جهانی برشمرد و تصریح کرد: ضرورت تغییرات بنیادی در نحوه مدیریت اقیانوس‌ها الزامی است زیر در غیر این صورت اقیانوس‌ها به عنوان میراث مشترک جهانی از بین می‌رود.

امیر نصری، ایجاد وزارت دریایی و اقیانوسی را از جمله پیشنهاد، تقویت و افزایش بازدارندگی قوانین حفاظت از ذخایر پایدار دریایی را لازم دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه