English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

۳ ایستگاه پایش آلودگی هوا در مازندران افتتاح شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ایستگاه پایش آلودگی هوا به صورت برخط و همزمان در ۳ شهر آمل، چالوس و نکا با حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بهره برداری شد.

 ۳ ایستگاه پایش آلودگی هوا در مازندران افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عطاالله کاویان در حاشیه افتتاح ایستگاه پایش برخط آلودگی هوا در شهر آمل اظهار داشت: پیش از این فقط یک ایستگاه پایش آلودگی هوا در ساری مرکز استان وجود داشت که با افتتاح ایستگاه‌های پایش برخط آلودگی هوا در شهر‌های آمل، چالوس ونکا، این تعداد به ۴ ایستگاه در مازندران افزایش یافت.

وی ادامه داد: برای تجهیز و راه اندازی این ایستگاه‌ها در مجموع حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه در برنامه پیش بینی شده حداقل دو ایستگاه دیگر پایش برخط آلودگی هوا در دو شهر دیگر مازندران راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: قصد داریم علاوه بر ایستگاه‌های بهره برداری شده جدید و ایستگاه‌های آینده مجهز به نمایشگر‌های پر خطر باشند که شهروندان نیز بتوانند به صورت لحظه‌ای از وضعیت کیفی هوا در آن شهر را نیز ببینند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای برنامه‌های متناسب در هفته هوای پاک در استان اجرا می‌شود، گفت: در گذشته داده‌های کیفی هوا در مازندران وجود نداشت و هرچه که گذشت احساس نیاز به داده‌های کیفی هوا بیشتر شده است.

کاویان، همچنین با بیان اینکه هوای کلی مازندران سالم است و در شرایط آلودگی پایدار قرار نگرفته است، افزود: با این حال، در برخی شهرستان‌ها از جمله نکا به علت سوخت مازوت در نیروگاه این شهر و نیز فعالیت معادن و صنایع در شهرستان آمل، ناپایداری هوا در این دو شهر در برخی روز‌ها از سال را در وضعیت ناسالم موقت و گذرا قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: خوشبختانه مازندران تاکنون شرایط اضطرار هوا را نداشته و با این حال با راه اندازی کارگروه آلودگی هوا در مازندران به ریاست استاندار، تاکنون سه جلسه کارگروه آلودگی هوا در استان برگزار و هشدار‌های لازم و پیشگیرانه به دستگاه‌های مرتبط داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان داشت: هر چند مردم مازندران تصور می‌کنند که هوای استان آلوده است، اما داده‌های موجود نشان می‌دهد که این گونه نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه