English

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد؛

تدوین طرح جامع گردشگری مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران به طرح توسعه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون این طرح در استان انجام نشد و در حال حاضر با اعتبار اندکی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد در حال تدوین است.

تدوین طرح جامع گردشگری مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

،  حسین ایزدی در نشست هم‌اندیشی بررسی موانع و مشکلات گردشگری شهرستان بابلسر که در فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباط میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با دانشگاه می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، فرابخشی و نظارت کننده است نمی‌توان به دلیل اعتبارات دولتی اندک از این اداره‌کل توقع چندانی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران با بیان اینکه شهرستان بابلسر به لحاظ میراثی، گردشگری و صنایع‌دستی شاخص است، ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان بیشترین گردشگر و مسافر را دارد باید در زمینه زیرساخت‌ها در خصوص سواحل و خیابان‌ها برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران با تأکید بر اینکه برای توسعه شهری باید زیرساخت‌های مختلف شهری برای حضور گردشگران در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: تجاری سازی شهرستان باید متناسب با شأن میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دانشگاه مازندران باشد.

وی به طرح توسعه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون این طرح در استان انجام نشد و در حال حاضر با اعتبار اندکی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد در حال تدوین است.

ایزدی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تأکید بر اینکه این طرح ظرف ۳ ماه انجام شود، خاطرنشان ساخت: با توجه به وسعت استان مازندران تدوین این طرح جامع تقریباً عملی نیست به همین خاطر از دانشگاه مازندران درخواست مساعدت داریم.

وی درباره هنرمندان صنایع‌دستی بابلسر، تصریح کرد: هنرمندان صنایع‌دستی شاخص در این شهرستان در حال فعالیت هستند که متأسفانه دغدغه بازار فروش دارند که تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده نشود این بازار فروش برای آنها فراهم نمی‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران بیان داشت: بازارچه‌های فصلی برای فروش تولیدات صنایع‌ دستی در شهرستان در ستاد تسهیلات سفر دایر می‌شود.

وی با تأکید بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در شهرستان بابلسر عنوان داشت: در مبادی ورودی و خروجی با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و وزیر میراث‌ فرهنگی باید بازارچه‌های دائمی صنایع‌ دستی ایجاد شود تا حرمت هنرمندان ما حفظ شود.

ایزدی ابراز داشت: ۲۶ کشور برای لغو روادید پس از همایش ملی گردشگری به میزبانی مازندران در بابلسر معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه