English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

دبیرخانه شهر و روستای ملی صنایع‌دستی مازندران راه‌اندازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تشکیل دبیرخانه چهار شهر و روستای ملی صنایع‌دستی بهشهر، آلاشت، بابل و تنکابن در استان مازندران خبر داد.

دبیرخانه شهر و روستای ملی صنایع‌دستی مازندران راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسین ایزدی اظهار داشت: دبیرخانه‌های شهرملی گلیچ با دبیری شهردار در شهرداری بهشهر، شهر ملی جاجیم با دبیری شهردار آلاشت در فرمانداری سوادکوه، روستای ملی حصیربافی با دبیری فرماندار بابل در فرمانداری بابل و روستای ملی سفال با دبیری فرماندار تنکابن در فرمانداری تنکابن، راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: دبیرخانه‌های شهرهای ملی وظیفه مدیریت، برنامه‌ریزی، نظارت، جذب و تخصیص اعتبارات در راستای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات صنایع‌دستی در محدوده‌های جغرافیایی خود را برعهده دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین ثبت شهرها و روستاهای مذکور در لیست جهانی صنایع‌دستی را از دیگر وظایف این دبیرخانه‌ها برشمرد و یادآور شد: تمامی برنامه‌های این مناطق ملی صنایع‌دستی استان در این دبیرخانه‌ها پیگیری و اجرا می‌شود.

وی از شهر‌های گلیج و جاجیم و روستاهای سفال و حصیر که در لیست آثار ملی صنایع‌دستی جای گرفته است، به عنوان شناخته‌ترین مقاصد گردشگری صنایع‌دستی مازندران یاد کرد و گفت: مناطق یاد شده به جز صنایع‌دستی مذکور محل تولید انواع و اقسام رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است که در کنار دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌تواند در قالب بسته کامل سفر در دفاتر خدمات توریستی استان به صورت تور تعریف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه