English

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد؛

آغاز برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: برداشت توت فرنگی در مزارع استان مازندران که از چند روز گذشته آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

آغاز برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عبدالله رحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات استان مازندران به کشت توت فرنگی اختصاص دارد و پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود که در این زمینه استان مازندران دومین استان تولید کننده این محصول در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جویبار پس از شهرستان بابلسر، دومین قطب تولید توت فرنگی در استان است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۲۲۰ تن توت فرنگی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه ۵۱۸ بهره بردار جویباری در زمینه کشت و کار توت فرنگی فعالیت دارند، افزود: توت فرنگی از اولین میوه‌هایی است که در بهار به بازار عرضه می‌شود و تا اواسط خرداد برداشت آن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزان جویباری به روش سنتی و با استفاده از نایلون کشی نسبت به پیش رس کردن این محصول اقدام می‌کنند به طوری که زمان برداشت آن زودترآغاز می‌شود تا هزینه‌های مازاد آن با عرضه محصول نوبرانه، قابل جبران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه