English

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی مازندران در ایران اکسپو ۲۰۲۴

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفتک مازندران در سالن 41 غرفه 10 یک فضای 55 متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.

برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی مازندران در ایران اکسپو ۲۰۲۴
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید رحیم بخشی درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: بر اساس راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز 20 ساله کشور و تأکیدات استاندار مازندران بحث صادرات در اولویت برنامه های توسعه ای استان قرار گرفته است. ‎

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز سرمایه گذاری و تولید، صادرات است، ادامه داد: مازندران به عنوان یک استان مرزی و با زیرساخت هایی که در آن وجود دارد از استان هایی است که با تولید 7 میلیون تن کالای کشاورزی در 17 محصول استراتژیک توان صادراتی بالایی دارد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با تأکید بر اینکه برای پیشبرد راهبرد توسعه استان، 12 زنجیره ارزش تعریف شده که دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان ارزش برتر در حوزه صادرات مازندران معرفی شده اند، گفت: در نمایشگاه سال گذشته 5 واحد تولیدی از مازندران اما در سال جاری 27 واحد تولیدی استان غرفه دارند و واحدهای لبنی و پایانه های صادراتی استان توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های دولت، استانداری ها هم در اکسپوی امسال غرفه دارند، بیان داشت: مازندران در سالن 41 غرفه 10 یک فضای 55 متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.

این مسئول با تأکید بر اینکه صادرات محصولات مرکبات مازندران در سال گذشته رشد داشته است، عنوان داشت: سال گذشته 5هزار تن مرکبات در گمرکات استان ثبت شد و در سال 1402، نیز 70هزار تن، در بخش کیوی 10 هزار تن و سال 1402 میزان 20 هزار تن از این محصول صادر شده است که نشان می دهد پیگیری زنجیره ارزش استان، می تواند در توان صادراتی استان تأثیر خوبی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه