English

ناظر گمرکات مازندران:

صادرات کالا از گمرکات مازندران ۶۹ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات مازندران با بیان رشد ۶۹ درصدی حجم صادرات طی دو ماهه ۱۴۰۳ از صادرات ۳۲۴ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران خبر داد.

صادرات کالا از گمرکات مازندران ۶۹ درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیر جمشیدی، ناظر گمرکات استان با بیان این مطلب گفت: طی دو ماهه سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۳۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۳ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، سیمان و مصنوعات معدنی، مرکبات، چوب و اشیای چوبی و...، ادامه داد: طی دو ماهه نخست امسال، ۳۲۳ هزار و ۹۸۳ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۸۹۶ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدون‌کنار و آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۹ درصد و از نظر ارزشی ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران درباره مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۱۷هزار تن به ارزش ۲۱ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار اولین مقصد کالا‌های مازندران، روسیه با ۲۲۸ هزار تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۶۲ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۸ هزار تن به ارزش ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار، قزاقستان با ۴۱ هزار تن به ارزش ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار دلار و ترکیه با ۲ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۷۰۹ هزار دلار ۵ کشوری بودند که در مجموع بیش از ۲۶۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کرده‌اند.

وی بیان داشت: صادرات به کشور‌های یادشده، ۸۲ درصد وزن و ۷۴ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه