English

استاندار مازندران تأکید کرد؛

ضرورت احیای موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی

استاندار مازندران بر ضرورت احیای موقوفات استان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کرد.

ضرورت احیای موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

‎، یوسف نوری در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه وقف، سنت حسنه و ماندگاری است که از پیامبر و اهل بیت(ع) به یادگار مانده است، اظهار داشت: وقف بهترین خیرات و ماندگارترین اثر معنوی است که همیشه ماندگار می‌شود و در طول تاریخ انسان‌های زیادی از آن برخوردار می‌شوند.

وی یکی از کارکردهای وقف را محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان اعلام کرد و ادامه داد: وقف یک عمل فردی نیست بلکه یک عمل جمعی است چون از وقف بشریت بهره می‌برد و آثار و برکات آن شامل افراد زیادی می‌شود.

استاندار مازندران بر ضرورت احیای موقوفات استان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه از اراضی وقفی استان می‌توان برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اشتغال بهره‌گیری کرد، افزود: با سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی هم می‌توان موقوفات را احیا کرد و هم می‌توان محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال کرد.

نوری با بیان اینکه وقف هیچ‌گاه برای بشریت معضل نبوده بلکه دارای آثار و برکات فراوانی است، تأکید کرد: مشکلاتی که در حوزه موقوفات وجود دارد باید با نگاه بی‌طرفانه و بر اساس قانون برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در بحث زمین از ادارات اوقاف استعلام نمایند تا در آینده مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود، اظهار داشت: اوقاف هم باید در کوتاه‌ترین زمان به استعلامات مردم و دستگاه‌های اجرایی پاسخ دهد تا کارها تسریع یابد.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف استان مازندران نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد از فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقاف استان و خدمات موقوفات به اقشار مختلف مردم پرداخت و بیان داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران این آمادگی را دارد تا در کنار سایر نهادها و بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم نسبت به برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال در اراضی وقفی و سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه