English

استاندار مازندران:

طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود، گفت: خانه‌های تاریخی و مساجد کنار دریا باید در مقاصد سفر و یا تورهای بازدید گردشگران سواحل قرار گیرد.

طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در جلسه با بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه حوزه گردشگری حوزه بسیار مهمی در مازندران است، اظهار داشت: گردشگری رویدادی است که باید در متن جامعه باشد چرا که می‌تواند در رویدادهایی مانند انتخابات و جلب مشارکت مردم تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این مطلب که طرح جامع گردشگری باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود، ادامه داد: خانه‌های تاریخی و مساجد کنار دریا باید در مقاصد سفر و یا تورهای بازدید گردشگران سواحل قرار گیرد.

استاندار مازندران یادآور شد: گردشگری نیازمند سیاست‌گذاری است و باید با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کند به عنوان مثال سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صورت یک زنجیره و بر اساس معماری منطقه باید به‌ عنوان سه شرط برای سرمایه‌گذاری در مازندران تعریف شود.

وی با بیان اینکه بسته‌کاری در گردشگری باید تعریف شود و بعد شرایط سرمایه‌گذاری تدوین گردد، تصریح کرد: مردم از دریا به جلگه به جنگل و کوهستان هدایت شدند به طوری که اکنون ارتفاعات دو هزار و سه هزار طالب دارد، این روندها باید هدفمند و با برنامه‌ریزی طی شود.

نوری خاطرنشان ساخت: هر بنایی که در گردشگری ساخته می‌شود نه براساس معماری که بر اساس تمدن ما باشد و الزامات تمدنی ایرانی در آن رعایت شود.

وی باید بر ورودی و خروجی شهرها نظارت شود، بیان داشت: من موافق روستای هدف گردشگری به معنای ایجاد خانه دوم در روستا و ایجاد بازارچه در درون روستا هستم چرا که روستاها باید بزرگ شود و درآمد داشته باشد 

استاندار مازندران افزود: در زیست بوم جدید نیازمند تفکر جدید هستیم و پیشینه در فرهنگ و هنر تمدن است که باید احیا شود و گردشگران باید در سفر و گردش به این مکان متوجه پیشینه آن شوند.

وی تصریح کرد: مازندران امن‌ترین استان‌ برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذارن باید اهلیت داشته باشد و شاخص‌های تمدنی را رعایت کرده و خدمات خوب ارائه کند. 

نوری با اشاره به اینکه گردشگری برای مردم بومی هزینه ساز شده و سبد خانوار را کوچک کرده است، گفت: من نگران این هستم که گردشگری مردم بومی را فقیر نکند چرا که رشد گردشگری باعث افزایش قیمت زمین و خوراک منطقه می‌شود و ترافیک و آلودگی محیطی ایجاد می‌شود و بنابراین باید مدل‌های اقتصادی تعریف شود تا بیشترین سهم اقتصادی از ورود گردشگر نصیب مردم بومی منطقه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه