English

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

بیش از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار نفر واجد رأی دادن در مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر از جمعیت مازندران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند که انتظار می‌رود باتوجه به تعطیلات تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان این تعداد بیشتر نیز شود.

بیش از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار نفر واجد رأی دادن در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: ۵۹ حوزه انتخابیه در استان در ۲۲ شهرستان و ۳۷ بخشداری مسئول برگزاری این دوره از انتخابات هستند.

وی ادامه داد: تبلیغات نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۰۷/۰۴/۱۴۰۳ به پایان رسید و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع می‌باشد؛ لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه‌های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزد‌ها پرهیز نموده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و...) خودداری نمایند.

وی شناسنامه یا کارت ملی را مدارک هویتی مورد نیاز برای رأی دادن در این دوره از انتخابات بیان کرد و گفت: مدارک هویتی رای دهندگان پس از رأی دادن، مُهر نمی‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران، تعداد شعب اخذ رأی در استان مازندران را ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد یک هزار و ۴۵۹ شعبه شهری، یک هزار و ۷۶۹ شعبه روستایی، ۲هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت و ۶۸۵ شعبه نیز سیار هستند.

وی افزود: همه متولدین ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و رأی بدهند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: به علت حضور مسافران در استان ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط رأی تعرفه برای شعب رأی آماده شد.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب در همه امور قانون است، گفت: تاکنون دو جلسه با نماینده کاندیدا‌ها برگزار شده است و هماهنگی‌های لازم با نمایندگان نامزد‌ها انجام شده و همچنین با فرمانداری‌ها جلساتی برای هرچه بهتر اجرا شدن انتخابات برگزار کردیم.

عزیززاده گرجی افزود: در جلسه وبیناری که با فرماندار‌ها داشتیم، آخرین وضعیت هر شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم و جا‌هایی که موانع احتمالی هم وجود داشت هم رفع و رجوع شد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های احراز هویت مستقر شده، تعرفه‌ها توزیع شده و فرماندار‌ها در حال پیکربندی دستگاه‌های احراز هویت هستند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ابراز داشت: هر یک از نامزد‌ها می‌توانند نماینده خود را در شعب اخذ رأی مستقر کنند.

وی افزود: در لحظه تجمیع و شمارش آراء، نماینده نامزد‌ها می‌توانند در فرمانداری‌ها مستقر شوند و با توجه به اینکه نظارت بر اجرای انتخابات هم از سوی هیأت نظارت استان مازندران و هم از طریق بازرسی صورت می‌گیرد آنها هم حضور داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: از سوی ستاد انتخابات هم مجموعه‌ای از فعالان مردمی که سال‌های گذشته در انتخابات نقش داشتند یا در دستگاه‌های اداری بودند و بازنشسته شدند، انتخاب شدند و قرار است در هر یک از شهرستان‌ها حداقل ۲ نفر تا ۶ نفر حضور پیدا کنند و روند انتخابات را زیر نظر بگیرند و گزارش را به ستاد انتخابات ارائه کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور تمامی تمهیدات لازم را انجام داده است تاکید کرد: برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر ایران و ۳۴۴ نقطه از جهان آمادگی کامل داریم.

اسلامی با بیان اینکه در این انتخابات با توجه به محدودیت‌هایی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام خواهد شد گفت: در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی خواهد بود.

وی در خصوص حضور صدا و سیما در شعب اخذ رأی گفت: همانند انتخابات مجلس، صداوسیما می‌تواند در برخی شعب اخذ رأی بدون خدشه دار شدن مشخصه مخفی بودن رأی افراد حضور داشته باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح فرآیند رأی گیری در روز هشتم تیرماه نیز گفت: صورت جلسه شعب، تمامی فرایند‌ها را ثبت خواهند کرد؛ به طوری که صندوق شعب باید حتماً با حضور مسئولان بست بخورد و پلمپ شود و شماره بست‌ها مکتوب شود.

وی افزود: داده‌ها در سامانه دستگاه احراز هویت قرار می‌گیرد و سپس به سامانه جامع مستقر در فرمانداری منتقل می‌شود و این داده‌ها با نظارت هیئت نظارت انطباق داده می‌شود و پس از تأیید فرمانداری به سمت وزارت کشور سرازیر می‌شوند و این فرایند تجمیع در سامانه جامع انتخابات قابل مشاهده است و این سامانه مجموع تجمیع‌های متعددی است که از فرمانداری‌ها صادر می‌شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داست و در صورت نیاز، وزارت کشور زمان رأی گیری را تمدید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه