English

ناظر گمرکات مازندران:

۳۷ کشور جهان، مقصد ۱۲۰ قلم کالا از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا طی سه‌ماهه سالجاری، از گمرکات مازندران به مقصد ۳۷ کشور جهان خبر داد.

۳۷ کشور جهان، مقصد ۱۲۰ قلم کالا از گمرکات مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیر جمشیدی اظهار داشت: طی سه‌ماهه سال ۱۴۰۳، ۵۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا از ۵ گمرک نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری وآمل عمده ترین آن را از نظر ارزش فرآورده های لبنی به ارزش ۲۸ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۱۲ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات با ارزش ۱۱ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ارزش ۱۰ میلیون دلار و مصنوعات و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۴ میلیون دلار بیان کرد و ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران در مورد مهم ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۷۷۹ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۳۸۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۶۴۱ هزاردلار، ترکمنستان با ۲۷هزار تن به ارزش ۸ میلیون دلار، قزاقستان با ۴۹ هزارتن به ارزش ۵ میلیون دلار و ترکیه با ۲ هزار تن به ارزش ۲ میلیون دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۴۹۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۴ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی افزود: صادرات به کشورهای فوق ۹۶ درصد وزن و ۸۳درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه