English

در آمل صورت گرفت؛

حضور نمادین دهه نودی‌های پای صندوق‌های رأی

نماینده فرماندار در واحد خواهران مسجد امام حسین (ع) آمل گفت: نوجوانان دهه نودی شهرستان آمل همپای والدین خود به صورت نمادین در پای صندوق‌ های رأی که برای آنها پیش بینی شده بود، رأی خود را به صندوق انداختند.

حضور نمادین دهه نودی‌های پای صندوق‌های رأی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، در این اقدام نمادین در یکی از شعبه‌های اخذ رأی در مسجد امام حسین (ع) شهر آمل با استقرار صندوق ویژه رای برای کودکان، زمینه حضور دانش آموزان و نوجوانان دهه نودی این شهرستان را در مشارکت سیاسی وتعیین سرنوشت آینده فراهم کرد.

کودکان و نوجوانان در این مرحله از زندگی خود در حال یادگیری، تمرین و آماده شدن برای مشارکت سیاسی فعال در آینده و سرنوشت کشور هستند، رفتار صحیح والدین و همراهی کودکان با والدین برای مشارکتی سرنوشت ساز در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده همان فرزندان است.

انتخابات فرصتی است تا کودکان به افرادی فعال و انتخاب‌گر تبدیل شده و در بزرگسالی تبدیل به انسان‌های منطقی و رشد یافته شده، در نظر دهی، تصمیم گیری و مشارکت سیاسی شرکت کنند.

شاید انداختن برگ رأی والدین در صندوق و رنگی کردن انگشت کودکان کار جزئی و کم اهمیتی باشد، اما اولین قدم برای شرکت در بزرگترین تکلیف و مشق سیاسی است.

نماینده فرماندار در واحد خواهران مسجد امام حسین (ع) آمل اظهار داشت: استقرار صندوق‌های نمادین در کنار صندوق اصلی در این شعبه به ابتکار دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این شعبه بوده که پس از دور نخست انتخابات برای دور دوم پیش بینی کردیم.

رقیه آهنگر ادامه داد: در مرحله نخست دیده بودیم که بچه‌های دهه نودی با اشتیاق زیادی پای صندوق حاضر می‌شوند، اما در سن قانونی رای دادن نیستند.

وی افزود: تعرفه‌های نمادین هم برای کودکان آماده شده که همانند فرایندی که در برگزاری انتخابات انجام می‌شود، برای آنها نیز انجام می‌شود.

نماینده فرماندار در واحد خواهران مسجد امام حسین (ع) آمل، این اقدام را آماده سازی این کودکان تمرین مشارکت سیاسی و اهمیت تعیین سرنوشت آنها اعلام کرد و گفت: اگر چه کودکان واجد شرایط سنی برای شرکت در انتخابات نیستند، اما در کنار اعضای خانواده در این حماسه بزرگ جلوه‌ای دیدنی به این رویداد سیاسی اجتماعی می‌بخشند.

وی بیان داشت: کودکان نقطه عطفی هستند که یادگیری فرهنگ سیاسی برای آن‌ها یکی از با اولویت‌ترین و اصلی‌ترین عرصه‌ها برای بروز و یادگیری رفتار‌های مهم سیاسی و اجتماعی است و تربیت درست نوجوانان عامل توسعه یافتگی است و یکی از آئین‌های ملی که روحیه وطن پرستی را در کودکان شکل می‌دهد و منجر به توسعه یافتگی می‌شود شرکت در انتخابات است.

آهنگر ابراز داشت: قرار گرفتن در محیط انتخابات و خصوصاً وقتی که رأی می‌دهید بهترین فرصت است که با فرزندتان از آداب رأی دادن و حتی آداب انتخاب نامزد‌ها سخن بگویید و در جا انداختن اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه