English

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم:

۱۱۲ مؤسسه آموزش عالی در کشور تعطیل شدند

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعطیلی ۱۱۲ دانشگاه و مؤسسه آموزشی غیردولتی در سراسر کشور در چند سال اخیر خبر داد.

۱۱۲ مؤسسه آموزش عالی در کشور تعطیل شدند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید رسول عمادی در نشست مشترک اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور به میزبانی دانشگاه شمال آمل، اظهار داشت: تعطیلی این تعداد از مؤسسات آموزشی غیر دولتی به علت کاهش تقاضا و پذیرش دانشجو و تعدد مؤسسه های جدید در طی چند سال اخیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فعال در کشور به حدود ۲۴۵ واحد رسیده که بیش از ۲۷۰ هزار دانشجو دراین مراکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهشی شدن بیشتر دانشگاه‌های کشور به علت کاهشی شدن جمعیت، تریج می‌دهند تا فرزندان آنها در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مؤسسه های آموزشی که در گذشته راه اندازی شده و بدون مجوز‌های قانونی به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، از خانواده‌ها نیز درخواست کرد، برای ادامه تحصیلات تکمیلی فرزندانشان کاملاً هوشیار باشند که در چه دانشگاه و مؤسسه آموزشی ثبت نام می‌کنند.

عمادی تصریح کرد: نام همه دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی معتبر در سایت وزارت علوم وجود دارد و خانواده‌ها با مراجعه به این سایت، بدون دغدغه و اطمینان کامل، دانشگاه وحتی مؤسسه آموزش عالی موردنظر را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم این تعداد مؤسسه های آموزش عالی نیز کاهش پیدا نکند، اظهار داشت: در برنامه ساماندهی مؤسسه‌های آموزشی به دنبال تقویت آنها برای اینکه بتوانند به فعالیت‌های آموزشی شان ادامه بدهند، هستیم.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به موضوع اساسنامه مؤسسات آموزش عالی غیردولتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای ما خیلی مهم است که این موضوع رسیدگی و حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: برای دفتر آموزش عالی غیردولتی وزات علوم بسیار مهم است که برنامه راهبردی که مؤسسات دارند، ما بتوانیم افق ۱۰ ساله مؤسسات را ببینیم و در این مسیر باید آسیب شناسی درستی صورت بگیرد تا چشم انداز آینده را به خوبی ببینیم.

عمادی گفت: در این دوره از وزارت علوم در دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم به روی مؤسسات غیر دولتی باز بوده است و سعی کردیم بسیاری از مشکلات این مؤسسات را حل کنیم.

وی تأکید کرد: هم اکنون دفتر ما با ۱۶ مجموعه بیرون از اداره کل و ۱۵ مجموعه داخل وزارت در ارتباط است و برای پاسخ گویی به مسائل و مطالبات مؤسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی باید ساختار دفتر آموزش عالی غیر دولتی تغییر و تقویت شود.

این مسئول یکی از مشکلات موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی را طولانی شدن روند جذب اعضای هیئت علمی دانست و از جلسه مشترک وی و مدیرکل دفتر گسترش با رئیس مرکز جذب برای تسریع در این فرآیند خبر داد.

وی اظهار داشت: مؤسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی نقش مهمی در آموزش عالی دارند و باری از مشکلات وزارت علوم را کم می‌کنند برای نمونه برخی از موسسات برای راه اندازی سامانه‌های هوشمند سرمایه چند میلیارد تومانی انجام می‌دهند که نمونه این مسئله، طراحی سامانه آنلاین حضور و غیاب توسط یکی از مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی است.

مدیرکل آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم گفت: همکاری مؤسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: وقتی موسسه‌ای به علت مشکلات مالی و اداری درخواست تعطیلی می‌کند سایر مؤسسات بار آن مؤسسه را برعهده می‌گیرند و دانشجویان آن موسسه را پذیرش می‌کنند تا نظام آموزشی دچار مشکل نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه