English

استاندار مازندران:

کارهای مردم باید با جدیت پیگیری شود

استاندار مازندران با اشاره به این که حوادث غیرمترقبه سیلاب در استان قابل کنترل و پیشگیری است، گفت: برنامه های پیشگیرانه حوادث غیر مترقبه در مازندران باید جدی گرفته شود.

کارهای مردم باید با جدیت پیگیری شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در ستاد مدیریت بحران مازندران اظهار داشت: رئیس جمهور چهاردهم بسیار جدی هستند و انتظار پاسخگویی را از مسئولان دارند، بنابراین باید با جدیت کارهای مردم را پیگیری کنیم و مهمترین مأموریت امر مدیرت بحران، پیشگیری است.

وی با بیان اینکه اسناد فرادستی طبق برنامه و سند آمایش سرزمین در مازندران برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز وجود دارد، ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و بدون این که در آینده چه اتفاق سیاسی در مدیریت استان روی می دهد، باید با همه توان کار کنید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه در مازندران خوب هستند اما در ارتباطات و مشارکت برای انجام امور مردم باید تعامل و هماهنگی بیشتری داشت، افزود:‌ امروز مهمترین حوادث طبیعی جهان سیلاب است، خسارتی که در سوادکوه در اثر سیلاب به مردم وارد شد به مراتب بیشتر از تأسیسات و تجهیزات زیر بنایی دولتی بوده است.

وی با تأکید بر این که برنامه های پیشگیرانه حوادث غیرمترقبه در مازندران را جدی بگیرید، گفت: خسارت سیلاب به تأسیسات و تجهیزات امسال ۳۱هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که از این میزان یک سوم آن به دستگاه های اجرایی و دولتی و مابقی به اموال مردم بوده است.

نوری با اشاره به این که حوادث غیر مترقبه سیلاب در استان قابل کنترل و پیشگیری است، اظهار داشت: تحلیل ریشه ای حوادث غیرمترقبه در استان ضروری است.

وی به اهمیت مدیریت اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی مازندران اشاره کرد و بیان داشت: بیمه فعالیت های کشاورزی و اقتصادی استان باید مورد اهتمام قرار گیرد، طرح های پیشگیری از سیلاب از آبخوانداری و آبخیزداری تا بیمه محصولات کشاورزی و اموال در این خطه بسیار مهم است.

استاندار مازندران با بیان اینکه طولانی شدن جابجایی مردم خونه به دوش ۲ روستای سیلاب زده واسکول و وپولاد محله سال ۱۴۰۰ نشانه دیگر بی توجهی به حکمرانی شایسته مدیریت بحران در استان است، ابراز داشت: حکمرانی شبکه ای در حوادث غیرمترقبه مازندران را باید داشته باشیم.

وی به تغییر اقلیم مازندران با بارندگی های شدید در بازه زمان کم و از کوهستان به دشت اشاره کرد و عنوان داشت: کارآمدی مدیریت بحران به همکاری نهادی بین همه وابسته است این احساس مسئولیت و مشارکت از پیشگیری تا بازسازی بسیار جدی گرفته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مشوق های مدیریت انرژی هنوز بسیار جدی اثر گذار نبوده است، یادآور شد: باید حکمرانی شبکه ای مدیریت بحران را در مازندران ایجاد کنیم تا انرژی‌های پایدار را در استان داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که نبود برنامه‌ها در اجرای حکمرانی شبکه ای مدیریت بحران خطر جدی برای ناپایداری استان است، افزود: تعیین تکلیف چوب های شکسته افتاده و ایستاده در مسیر رودخانه ها مازندران ضروری است، تأکید می کنم آبخیزداری و آبخوانداری را در بالادست استان جدی بگیرد.

نوری با بیان اینکه مردم نباید اذیت شوند، مسئولان خودشان را جای مردم بگذارند، گفت: هیچ کاری از مردم نباید به آینده موکول شود و تمامی دستگاه های اجرایی باید کاملا در خدمت مردم و پای کار آن ها باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه