English

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

۱۷۵ هزار تن گندم در سیلو‌های مازندران ذخیره شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: با تأمین بیش از ۲۳۸ هزار تن گندم جهت مصرف در استان به رقم ۱۷۵ هزارتن ذخیره استراتژیک گندم در سیلو‌های استان دست یافت.

۱۷۵ هزار تن گندم در سیلو‌های مازندران ذخیره شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عباسعلی وفایی نژاد اظهار داشت: امسال با توجه به تلاش مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اصل خودکفایی گندم در کشور، عملیات خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با موفقیت پیگیری شد و تاکنون میزان خرید این محصول استراتژیک در کشور از ۱۰ میلیون تن عبور کرد. 

وی ادامه داد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی  مازندران در سالجاری با تامین بیش از ۲۳۸ هزار تن گندم جهت مصرف در استان به رقم ۱۷۵ هزارتن ذخیره استراتژیک گندم در سیلو‌های استان دست یافت. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان مازندران به صورت تضمینی خریداری شد و بیش از ۱۲۵ هزارتن گندم نیز از محل خرید تضمینی سایر استان‌ها وارد گردید. 

وی با اشاره به حمل بیش از ۲۴ هزار تن از این گندم‌ها به صورت ریلی، افزود: سیلوی مرکزی استان مازندران در شهرستان نکا با بهره گیری از ظرفیت ناوگان ریلی برای حمل گندم موجب تسریع در فرآیند حمل و بارگیری و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به حمل و تامین گندم استان گردیده است. 

وفائی نژاد با توجه به نیاز استان به تامین گندم از مبادی متنوع ابراز داشت: استان مازندران با توجه به مصرف غالب نان بربری نیازمند به تأمین گندم با کیفیت بالا می‌باشد که به همین منظور پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و غالب گندم‌های ورودی به استان نیز تولید شده در استان‌های با کیفیت بالای گندم می‌باشد. 

وی همچنین به تأمین گندم از طریق بنادر استان نیز اشاره کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت بنادر مازندران جهت تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالا‌های اساسی و کاهش هزینه‌های تمام شده برای بخش‌های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده پیگیری‌های خوبی از سوی مسئولین استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی صورت گرفت و تا امروز نزدیک به ۱۰ هزارتن گندم با کیفیت بالا از کشور‌های همسایه دریای خزر وارد بندر امیرآباد و حمل به مراکز ذخیره سازی استان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه