English

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

جهش تولید علوفه در شالیزارهای مازندران؛ کلید بهبود تولیدات دامی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اهمیت حیاتی گیاهان علوفه‌ای در تأمین غذای دام و ارتقاء تولیدات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بر کشت گیاهان علوفه‌ای در شالیزارها پس از برداشت برنج تأکید ویژه کرده است.

جهش تولید علوفه در شالیزارهای مازندران؛ کلید بهبود تولیدات دامی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد مهدی عباس زاده اظهار داشت: کمبود علوفه در استان مازندران، چالشی جدی برای دامداران محسوب می‌شود و به همین منظور، سازمان جهاد کشاورزی استان، با هدف جبران این کمبود و افزایش بهره‌وری تولیدات دامی، بر ارتقاء سطح کمی و کیفی گیاهان علوفه‌ای تمرکز کرده است.

وی ادامه داد: انتقال دانش‌های نوین کشاورزی به کارشناسان، مروجان و بهره‌برداران، نقش کلیدی در افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت گیاهان علوفه‌ای ایفا می‌کند و با بهره‌گیری از این دانش‌ها، می‌توان به تولید علوفه‌ای با کیفیت بالاتر و در نتیجه، بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی دست یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر اهمیت مردمی‌سازی و جهش تولید، بر لزوم مشارکت فعال بهره‌برداران در این طرح تأکید کرد و افزود: با همکاری و همدلی کشاورزان و دامداران، می‌توانیم شاهد جهش تولید علوفه در استان و در نتیجه، رونق بخش کشاورزی باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: گیاهان علوفه‌ای، به‌عنوان ستون فقرات تغذیه دام، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و تأثیر قابل‌توجهی در افزایش کیفیت و کمیت محصولات دامی دارند و پایداری تولید و حفظ حاصلخیزی خاک را با توسعه کاشت گیاهان علوفه‌ای مناسب مناطق مختلف استان بعد از برداشت برنج در شالیزارها شاهد خواهیم بود.

عباس زاده تأکید کرد: حسب نیاز استان، ضروری است مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای، مناسب با اقلیم شهرستان خود را در اراضی شالیزاری با جدیت دنبال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه