English

فرمانده انتظامی مازندران:

ظرف ۲۴ ساعت گذرنامه اربعین صادر می‌شود

فرمانده انتظامی مازندران با ثبت نام در برنامه پلیس من، گذرنامه صادر می‌شود، گفت: الان در مدت ۲۴ ساعت گذرنامه صادر می‌شود و تلاش این است در کوتاه ترین زمان گذرنامه صادر شود.

ظرف  ۲۴ ساعت گذرنامه اربعین صادر می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به تمهیدات انجام شده در مراسم پیاده روی اربعین اظهار داشت: در سازمان‌های مرتبط با مدیریت استاندار ستاد اربعین راه اندازی شد و امنیت زائران بر عهده فراجاست و قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه در قرارگاه اربعین موضوعات برنامه ریزی می‌شود، ادامه داد: در انتظامی همکاران در مرز مستقر شده و برنامه ریزی در حوزه گذرنامه دارند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: اشراف بر همه حوزه‌ها داریم و هماهنگی با مجموعه دستگاه‌های امنیتی انجام شده و سازمان‌هایی همکار انتظامی بوده و در ستاد اربعین حضور دارند تا در حوزه امنیت و ترافیک سهولت در اعزام زائران داشته باشیم.

وی به صدور گذرنامه زیارتی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه در حوزه ترافیک در همه شهرستان‌ها قبل از اعزام اتوبوس‌ها، کنترل فنی خودرو‌ها و آموزش رانندگان انجام می‌شود بیان داشت: در مسیر تردد زائران دیگر استان‌ها نیز هستیم و زائران از مازندران به تهران و قم و از آنجا به مرز‌ها می‌روند.

این مسئول درباره صدور گذرنامه تصریح کرد: دغدغه مردم این  است زمان خدمات دهی افزایش یابد و ۱۰ شهرستان فعال هستند تا خدمات به زائران ارائه دهند.

وی با بیان اینکه با ثبت نام در برنامه پلیس من، گذرنامه صادر می‌شود، گفت: الان در مدت ۲۴ ساعت گذرنامه صادر می‌شود و تلاش اینست در کوتاه ترین زمان گذرنامه صادر شود.

سردار مفخمی عنوان داشت: شلوغی مرکز استان را داشتیم ولی به راحتی با ثبت نام در برنامه پلیس من، زائران می‌توانند نسبت به گذرنامه اقدام کنند.

وی ابراز داشت: مرکز استان با تراکم مراجعه کنندگان روبروست و تا ساعت ۵ بعداز ظهر خدمات ارائه شده است و تأکید کردیم تا زمانیکه ارباب رجوع هست خدمات ارائه شود و امسال مثل سال قبل هزینه دریافت می‌شود و گذرنامه زیارتی به مدت ۵ سال صادر می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه محدودیت خاصی برای اعزام نداریم، اظها داشت: مشمولانی که خدمت نرفتند، طلاب و دانشجویان باید در سامانه نام نویسی کرده و گذرنامه می‌گیرند.

وی ادامه داد: اقبال مردم به گذرنامه زیارتی افزایش یافته و بسیاری از افراد نیز برنامه ریزی کردند و افزایش صدور گذرنامه داشتیم و ۷۰ درصد گذرنامه عادی افزایش داشتیم و صدور گذرنامه زیارتی هم افزایش داشت.

سردار مفخمی گفت: ۱۰۴ هزار گذرنامه تاکنون صادر شده است و پیش بینی روند افزایشی این آمار را داریم و فرماندهی انتظامی برای ارائه خدمات آماده است.

وی افزود: در مسیر‌های پیاده روی امنیت برقرار است و در مرز‌های تعیین شده تلاش شد تا خدمات به بهترین وجه ارائه شود و همکاران معین از واحد‌های اطلاعاتی و آگاهی و... به مرز اعزام شدند و تأمین امنیت برقرار است.

فرمانده انتظامی مازندران عنوان داشت: تردد زائران اربعینی از کندوان ممنوع است و اعزام از مبدأ شهر‌ها با ورود پلیس راهور انجام می‌شود و برای آموزش رانندگان و کنترل فنی آمادگی وجود دارد و ۲ تا ۵ نفر راننده کمکی باید تأمین شده باشد.

وی طرح موضوع امنیت جاده‌ای در شورای تأمین را نیز مطرح کرد و افزود: اورژانس، حمل و نقل و پلیس باید حضور یابند.

سردار  مفخمی تصریح کرد: امنیت جاماندگان اربعینی نیز در دستور کار قرار گرفته و شهر به شهر تأمین امنیت ترافیکی، انتظامی و امنیتی انجام شده است و ورود مسافران را هم داریم و تمهیدات ترافیکی اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: قوانین عراق سخت گیرانه‌تر است و در خرید و فروش مخدر از ۳ سال تا حبس ابد هست.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: از ۲۹ این ماه پرواز‌ها نیز آغاز می‌شود و زائران سلاح گرم و سرد نداشته باشند و قرص خواب و دارو‌های خاص نیز جریمه دارد.

وی با بیان اینکه در فضای سایبری برخی تحرکات را داریم، افزود: باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی بود و تبلیغات جعلی برای وام وجود دارد.

سردار مفخمی ادامه داد: مجوز لازم را هم باید از علوم پزشکی برای مصرف دارو‌های خاص دریافت کنند و زائران مصرف دارو‌ها را رعایت کنند و نگرانی در تأمین دارو نیست.

وی ابراز داشت: زائرانی که با خودروی شخصی به مرز‌ها می‌روند در زمان برگشت شتاب نکنند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه