English

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن اعلام کرد؛

تنکابن؛ رتبه نخست تولید کیوی با تولید ۴۰ هزار تن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن از پیش بینی تولید 40 هزار تن محصول کیوی در باغات این شهرستان در سال جاری خبر داد.

تنکابن؛ رتبه نخست تولید کیوی با تولید 40 هزار تن
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عبداله غلامپور درباره اهمیت موضوع هرس درختان کیوی و ضرورت اجرای صحیح آن در کارگاه آموزشی ترویجی هرس باغات کیوی که با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 70 درصد این محصول به کشورهای هند، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر و 30 درصد در داخل کشور فن آوری و بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه برداشت کیوی هر ساله از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود، ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در سال جاری با کاهش چشمگیر تولید این محصول و پیش بینی تولید بیش از 40 هزار تن کیوی در باغات این شهرستان همچنان رکورد دار تولید استان است.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن افزود: کیوی در مقایسه با سایر درختان نیمه گرمسیری با آفات و بیماریهای کمتری مواجه بوده و مقاومت آن به سرما بیش از مرکبات است و احتیاج به رطوبت و آب دارد و به دمای 10 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز مقاوم است و خسارت زیادی از این نظر متحمل نمی شود ولی در سال جاری به دلیل عدم باردهی مناسب کاهش تولید خواهیم داشت.

وی یادآور شد: شهرستان تنکابن با داشتن سه هزار و 900 هکتار باغ کیوی و 5 هزار بهره بردار رکورد دار در تولید این محصول با بیش از 80 هزار تن سال های گذشته در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه