English

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت در مازندران:

۹۱۷ پروژه در مازندران در هفته دولت افتتاح می‌شود

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت در مازندران گفت: ۹۱۷ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

۹۱۷ پروژه در مازندران در هفته دولت افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عبدالرضا دادبود با گرامیداشت یاد شهدای دولت اظهار داشت: امسال در هفته دولت ۹۱۷ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه های صنعتی، تولیدی و خدماتی افتتاح و ۱۰۷ پروژه هم با اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: از میان این طرحها ۱۱۵ در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی اشتغال مستقیم ایجاد می کنند و ۶۷۳ میلیارد تومان برای اجرای این طرحها توسط دولت و بخش خصوصی هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران و رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت گفت: تا پایان هفته با برپایی میز خدمت دستاورد‌های دولت اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز گفت: مهمترین دستاورد این است بین همه وزارتخانه‌های پر زرق و برق کمیته امداد امام خمینی راه اندازی شد و توجه به محرومین در اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معافی افزود: طرح شهید رجایی از ابتدای انقلاب مورد توجه قرار گرفت که مقرری به افراد سالخورده داده می‌شد و محرومان در اولویت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: امامین انقلاب سفارشات متعددی برای محرومیت زدایی داشته اند و راهبرد کمیته امداد در حمایت از نیازمندان توانمندسازی است و ارتباط تنگاتنگی با فنی و حرفه ای داریم. 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در جمهوری اسلامی کسی بیکار نیست مگر اینکه مهارت ندارد و یا دچار تنبلی است گفت: پیشانی فقر عدم مهارت است و بسیاری از افراد نیازمند توانا هستند و بسیاری در انتخاب مسیر به کمک و امداد نیاز دارند.

وی به آموزش‌های رایگان به مددجویان اشاره کرد و با بیان اینکه این خدمات خدمات گرانی است، عنوان داشت: برای ۱۰ هزار فرصت شغلی با ارائه تسهیلات توانمندی مددجویان را ارتقا دادیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز بیان داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته و ۲۹۲۳ آموزشگاه آزاد در مازندران داریم که توانمند سازی هنرجویان را انجام می دهند

وی افزود: در مسابقات کشوری رتبه‌های برتر را داریم و مدیران و مربیان نمونه بر مهارت آموزی تأکید دارند.

درویشی بیان داشت: اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای، اصناف، اردوگاه‌ها  زنان بی سرپرست، معلولان، معتادان، اقشار آسیب پذیر و روستاییان را تحت آموزش دارد و فنی و حرفه‌ای در رشد اقتصادی و توانمندسازی و مهارت آموزی نقش آفرین است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران ۱۳ مرکز در جوار مراکز کار و تنظیم سند مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از کارکرد‌های آن برشمرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد و توسعه آموزشگاه‌ها را داشتیم و آموزش حرفه‌های جدید از اقدامات بوده و ۸ رشته جدید راه اندازی شد و ۵۰ کارگاه نیز تجهیز شد تا در مدار آموزش قرار بگیرد.

همچنین مدیرعامل آبفا مازندران نیز اظهار داشت: با تراکم جمعیت در مازندران برای تأمین آب مورد نیاز اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفت و ۵۲ کلنگ زنی برای ۴۸۵ هزار جمعیت و ۷۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی هزینه شد.

وی با تأکید بر نوع نگرش شهید آیت الله رئیسی در خصوص رفع تنش آبی با اشاره به همیاری با سپاه در رفع تنش‌های آبی بیان کرد: در مناطق غرب مازندران در دولت سیزدهم کار آبرسانی با مشارکت مردم و به کمک دهیاران افتتاح ۴۰ لیتر بر ثانیه مخزن آبرسانی انجام شد.

بهزاد برارزاده تصریح کرد: ما در مازندران دغدغه داریم و نیازمند تزریق اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی هستیم و ۸۸۰ پروژه نیمه کاره در مازندران داریم و ۶ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه