English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

کشت مجدد برنج و رتون در ۱۵۰۰ هکتار شالیزار قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از کشت مجدد برنج و پرورش رتون در یک هزار و 550 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان امسال تاکنون خبر داد.

کشت مجدد برنج و رتون در 1500 هکتار شالیزار قائم شهر
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی درویش نیا با بیان اینکه عملیات برداشت برنج از مراحل مهم و تعیین کننده در کشت برنج محسوب می شود، به طوری که توسعه روش مناسب برداشت نه تنها باعث کاهش ضایعات محصول می شود بلکه تأثیر قابل ملاحضه ای بر کاهش هزینه دارد، اظهار داشت: عملیات کشت مجدد برنج و پرورش رتون در یک هزار و 550 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان قائم شهر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بالابودن ظرفیت دستگاه که در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و امکان جمع آوری و خرمن کوبی شالی های درو شده با دست و دروگر در این روش وجود دارد از مزایا برداشت برنج از کمباین است، ادامه داد: نشاء مجدد برنج پس از برداشت اول برنج در 800 هکتار و پرورش رتون در 750 هکتار شالیزاری این شهرستان صورت گرفت. 

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: محصول مختلفی را می توان به عنوان کشت دوم در تناوب با برنج در اراضی شالیزاری کشت کرد که شبدر برسیم، لوبیا، باقلا، گندم، جو، سبزیجات برگی و غده ای از جمله این محولات است، ادامه داد: عامل مهم در کشت دوم اراضی محسوب می شود، بازاریابی و سودآوری این محصولات نیز در پایداری و افزایش سطح زیر کشت آنها بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با ساقه خوار برنج در نسل اول در یک هزار و 430 هکتار، نسل دوم 3 هزار و 340 هکتار و مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در نسل دوم در یک هزار و 200 هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه