English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نهضت آب و خاک در استان مازندران با ۶۰۰ پروژه در حال اجرا می باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اجرای ۶۰۰ پروژه همزمان در حوزه آب و خاک که بیش از ۵۰ درصد اعتبار جهاد کشاورزی استان را به خود اختصاص می‌دهد، نهضت آب و خاک در استان مازندران با سرعت در حال اجرا است.

نهضت آب و خاک در استان مازندران با 600 پروژه در حال اجرا می باشد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، بابک مؤمنی از اجرای همزمان ۶۰۰ پروژه آب و خاک در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد اعتبار سازمان جهاد کشاورزی به آب و خاک و فراهم سازی زیرساخت برای بستر تولید اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این پروژها در چند بخش استراتژیک، شامل، جاده بین مزارع، احداث کانال‌های آبرسانی، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی، بهسازی و مرمت آبندان‌ها، ایجاد طرح های کوچک انتقال آب و انتقال آب با لوله و سامانه‌های نوین آبیاری در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک به اهداف پروژه‌های آب و خاک اشاره کرد و افزود: اهداف کلی از اجرای این پروژه‌ها شامل دو بخش اهداف کمّی و اهداف کیفی است. اهداف کمّی عمدتاً عبارتند از افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، ایجاد اشتغال مولد و بهره‌برداری بهینه از منابع و عوامل تولید به‌ ویژه منابع آب و خاک و اهداف کیفی طرح‌ها شامل جلوگیری از کاهش کیفیت منابع آب، اصلاح و بهبود کیفیت خاک، ارتقای دانش بهره‌برداران به منظور استفاده بهینه از منابع آب و در نهایت تولید محصولات با‌ کیفیت استاندارد است.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مسأله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم در مازندران یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

مؤمنی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تأکید کرد و افزود: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد دیگر کشاورزان همچنان بسیار بالا است.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی آبیاری عنوان داشت: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با آخرین یافته های موفق روز دنیا پیش برویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه