English

استاندار مازندران خبر داد؛

تقویت تعاملات دیپلماتیک و روابط خارجی مازندران

استاندار مازندران گفت: با ایجاد تحرکات جدید در حوزه روابط خارجی در چارچوب فعالیت‌های نمایندگی وزارت خارجه در استان، تقویت و توسعه تعاملات تجاری در قالب رایزنی با سفرای خارجی مقیم و نیز سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف بررسی می‌شود.

تقویت تعاملات دیپلماتیک و روابط خارجی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری از برنامه‌ریزی برای تقویت تعاملات دیپلماتیک و روابط خارجی مازندران با کشورهای مختلف خبر داد و اظهار داشت: روابط دیپلماتیک مازندران با کشورهای همسایه و هم‌پیمانان ایران در عرصه بین‌الملل در برنامه‌ای میان‌مدت با دعوت از سفرای خارجی مقیم و نیز سفرای جمهوری اسلامی در سایر کشورها به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس و همچنین تبادل هیأت‌های مختلف خارجی تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران طرحی برای حضور برنامه‌ریزی شده سفرای خارجی مقیم و نیز سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه و هم‌پیمانان ایران در مازندران در نظر گرفته شده که طبق آن ظرفیت‌های استان برای مراودات اقتصادی و فرهنگی با هر کدام از این کشورها شناسایی و معرفی شود.

استاندار مازندران گفت: در این طرح مدنظر دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و آموزشی اساس کار است و در این چارچوب بحث تقویت تعاملات دیپلماتیک و روابط خارجی استان با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: بررسی راه‌های گسترش و افزایش صادرات از مازندران به بازارهای خارجی یکی از اهدافی است که در این طرح دیپلماتیک مد نظر قرار دارد.

نوری خاطرنشان ساخت: طی روزهای اخیر نیز جلسه‌ای با همین رویکرد با حسین درویشی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوآنگژو (چین) برگزار شد که در این جلسه راه‌های گسترش تعاملات تجاری مازندران با چین بررسی شد.

وی تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای افزایش روابط اقتصادی با بازارهای خارجی دارد که لازم است بخشی از این ظرفیت‌ها بر مبنای نیاز و تقاضای بازارهای خارجی شکوفا شوند.

استاندار مازندران بیان داشت: نگرش یک‌سویه در تعاملات دیپلماتیک نتیجه‌بخش نیست و نباید صرفا به ظرفیت‌های منطقه مبدأ بسنده کرد، بلکه نوع نگاه و تقاضای بازار مقصد نیز برای برقراری این تعاملات از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در این طرح با دعوت از سفرای مقیم و سفرای ایران در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس و همچنین هیئت‌های خارجی این کشورها به مازندران تلاش می‌شود که رابطه بین مبدأ و مقصد به شکل منطقی برقرار شود تا شاهد شکل‌گیری تعاملات دیپلماتیک پایدار به ویژه در حوزه صادرات و روابط تجاری باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه