English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد؛

صادرات ۹۵ میلیون دلاری کالا‌های تعاونی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افتتاح ۶۹ شرکت تعاونی طی سال‌های اخیر در استان خبر داد و گفت: میزان صادرات کالا‌های تعاونی ۹۵ میلیون دلار بوده است.

صادرات 95 میلیون دلاری کالا‌های تعاونی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی باقری با اشاره به اینکه استان مازندران در راه‌اندازی تعاونی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، از تشکیل ۱۵ هزار و ۲۹ تعاونی در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: ۶۰ درصد از این تعاونی‌ها فعال هستند. 

وی در جلسه شورای توسعه تعاون استان و تجلیل از تعاونی‌های برتر مازندران که در استانداری برگزار شد، سهم تولید ناخالص ملی تعاونی استان را ۷۰۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این میزان طی ۳۳ سال فعالیت تعاون محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران میزان افزایش منابع اعتباری در بخش تعاون را ۱۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: احیاء و توسعه تعاون از رویکرد‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی به ابلاغ سند توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت‌هایی که از این بخش صورت گرفت شاهد رشد دو و نیم درصدی بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی هستیم.

باقری با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در بخش تعاون از دیگر برنامه‌های راهبردی این اداره کل است، افزود: ملاک ارزیابی مدیران میزان ایفای سند تعاون است.

وی با اعلام اینکه استان مازندران در راه‌اندازی تعاونی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، از تشکیل ۱۵ هزار و ۲۹ تعاونی در استان مازندران خبر داد و افزود: ۶۰ درصد از این تعاونی‌ها فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان داشت: از این تعداد، هزار و ۴۶۰ تعاونی در بخش صنعت، ۲ هزار و ۲۱۰ تعاونی در بخش کشارزی، ۲ هزار و ۵۰۸ تعاونی خدمات و هزار و ۶۱۳ سایر تعاونی است.

وی «مردمی سازی اقتصاد» را شعار اداره کل تعاون عنوان کرد و ابراز داشت: راه ارتقای اقتصاد کشور مردمی سازی و تشکل‌های تعاونی است.

باقری عنوان داشت: با توجه به اینکه صنعت چشم انداز توسعه بخش تعاون تهیه و ابلاغ شد حمایت از تعاونی‌ها امری ضروری است.

وی به ارائه ۷۴۴ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های مختلف در استان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افتتاح ۶۹ شرکت تعاونی طی سال‌های اخیر در استان خبر داد و تصریح کرد: میزان صادرات کالا‌های تعاونی ۹۵ میلیون دلار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه