English

استاندار مازندران:

نیمی از خاویار و فرآورده‌های شیلاتی در مازندران تولید می‌شود

استاندار مازندران در آیین جشن ملی آغاز بهره‌برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران با اشاره به این که مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح‌های شیلاتی یک فرصت بزرگ اقتصادی برای مازندران است، گفت: نیمی از خاویار و فرآورده‌های شیلاتی در مازندران تولید می‌شود. ‎

نیمی از خاویار و فرآورده‌های شیلاتی در مازندران تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری با اشاره به سیاست‌های توسعه دریا محور، اظهار داشت: حمایت از گسترش صنعت شیلات از سرفصل‌های مهم برنامه تحولی و پیشرفت این صنعت و اقتصاد منطقه و امنیت غذایی می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمینه برای آبزی‌پروری را فراهم کنیم، ادامه داد: شیلات در تولید ذخایر استراتژیک فعال است و با برداشت از ذخیره دریا، تولید و رهاسازی به دریا را نیز انجام‌می‌دهد.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران ۵۰ درصد خاویار و ۵۶ درصد فرآورده‌های شیلاتی در تولید و صادرات را داراست.

وی با بیان اینکه با ایجاد زنجیره شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود، افزود: از تولید بچه ماهی تا صادرات خاویار و گوشت ماهی، از صید تا پایانه فروش می‌توان تحرکی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه ایجاد کرد.

نوری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مازندران و نیروی انسانی توانمند هر آنچه در این خط سرمایه‌گذاری شود، آورده اقتصادی آن چند برابر بیشتر خواهد بود.

وی، مشارکت در سرمایه‌گذاری و طرح‌های صنعت شیلات را یک فرصت مغتنم برشمرد و ابراز داشت: در صنعت شیلات تعاونی بسیار خوب عمل کرده است و تأثیر آن بر رشد و پیشرفت صنعت شیلات به صورت تیمی و تعاونی بیشتر خواهد بود.

استاندار مازندران بر لزوم حمایت تمامی دستگاه‌های متولی از سرمایه‌گذاران در حوزه شیلات در راستای تسهیل در صدور مجوزها و ارائه تسهیلات تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه