English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

احداث کانال انتقال آب زراعی ۵۰۰ متری در قائم شهر با اعتبار ۵.۷ میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از احداث کانال انتقال آب کشاورزی به طول ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال در روستای افراپل این شهرستان خبر داد.

احداث کانال انتقال آب زراعی 500 متری در قائم شهر با اعتبار 5.7 میلیاردی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی درویش نیا از احداث پروژه کانال انتقال آب کشاورزی در اراضی زراعی روستای افراپل شهرستان قائم شهر خبر داد و اظهار داشت: طرح کانال انتقال آب کشاورزی به طول ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال در اراضی زراعی این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه مهم ترین و اصلی ترین هدف از احداث و توسعه شبکه های آبیاری ارتقاء راندمان آب آبیاری و در نهایت جلوگیری از اتلاف آب است، ادامه داد: ۶۳ خانوار از این طرح برخوردار می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه کاهش هدر رفت آن از مزایای اجرای طرح لاینینگ کردن کانال‌های آب است، تصریح کرد: کانال‌هایی که به طور متوسط بین ۳۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه دبی دارند، به خاطر تخلخل و علف‌های هرز معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آب خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اجرای پوشش بتنی کانال ها نمی‌تواند هدر رفتن آب را به صورت کلی مرتفع کند؛ بلکه میزان آن را بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد، افزود: لاینینگ کانال خصوصاً برای کانال‌هایی که آب در آن‌ها پمپاژ می‌ شود و در به حداقل رساندن میزان هدررفتِ آب، بسیار مؤثر است.

درویش نیا تصریح کرد: در این کانال‌ها، کاهش هدر رفتن آب به معنای نیاز کم‌تر به پمپاژ است، در نتیجه کاهش هزینه‌های مربوط به پمپاژ آب (تجهیزات، انرژی، استهلاک تجهیزات و ... ) و باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه