English

ارتقاء شاخص‌های اقتصادی شرق استان هرمزگان با اجرای پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی

اتمام و بهره‌برداری پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی شرق استان هرمزگان می تواند در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی مناطق روستایی، نقش بسزایی داشته باشد.

ارتقاء شاخص‌های اقتصادی شرق استان هرمزگان با اجرای پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان طی بازدید و بررسی پروژه‌های در حال انجام احداث، بهسازی، نگهداری و ایمن‌سازی محورهای فرعی و روستایی در سه شهرستان شرق استان هرمزگان از پل در حال ساخت ماشنگی با ۱۸۰ متر طول در منطقه زیارتعلی شهرستان رودان و همچنین از راه در حال بهسازی محور تیاپ به حکمی شهرستان میناب بازدید و بر تسریع روند کار باتوجه به اهمیت و ترافیک بالای محور تأکید کرد.

مقبلی با بیان تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احداث و بهسازی راه‌ها به منظور افزایش ضریب ایمنی و تکمیل شبکه راه‌های روستایی درمناطق کم برخوردار گفت: اتمام و بهره‌برداری‌ از پروژه‌های شرق هرمزگان می‌توانند در ارتقاء شاخص های اقتصادی مناطق روستایی، نقش به‌سزایی داشته باشند.

مقبلی در جهت کمک به تأمین اعتبار راه‌های استان هرمزگان قول مساعد داد و بیان کرد: با تکمیل پل ماشنگی، تردد روستائیان منطقه زیارتعلی در شهرستان رودان تسهیل و با تکمیل محور تیاپ به حکمی شهرستان میناب نیز، تردد مردم در منطقه شهرستان میناب با ایمنی بیشتر انجام می‌شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در بازدید از پل بزرگ «ماشنگی» تأکید کرد: این پل از جمله پل‌های مهم استان هرمزگان است که علاوه بر برقراری اتصال شهرستان رودان به شهرستان حاجی آباد، باعث برقراری ایمن و عدم انسداد در فصول بارندگی بیش از 26 روستا و آبادی دهستان مسافر آباد بخش رودخانه شهرستان رودان با 1250 خانوار تردد دارند، خواهد شد.

وی افزود: در سفر سال گذشته معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مورد موافقت قرارگرفت و در کمترین زمان ممکن اجرایی شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در خصوص اهمیت محورهای حوزه شرق هرمزگان تصریح کرد: برای ایمن‌سازی، رفع نقاط پر حادثه و بهسازی محورهای پرتردد حکمی به تیاب و میناب به بشاگرد و میناب به بندزرک که از محورهای مهم استان و حوزه شرق هرمزگان به شمار می‌رود و به منظور تسریع در اجرای کار، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌ عنوان مشارکت در برنامه در تأمین اعتبار کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان به منظور بررسی موقعیت و جمعیت استفاده کننده از راه روستایی احداث جاده تیسور در بخش گافر و پارامون به روستای علی آباد دریوار، تومان احمد و گاوکش در شهرستان بشاگرد که نقطه اتصال این روستاها به مرکز بخش گافر و پارامون در شهرستان بشاگرد است، از این محورها بازدید کرد.

مقبلی طی بازدید از این محورهای روستایی عنوان کرد: از پروژه های در حال اجرای محور زیرکوه و پشتکوه گافر بشاگرد و راه روستایی بهتیش به نیکدشت بازدید شده و مسائل و مشکلات مسیرهای یاد شده از نزدیک و به‌ صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در این سفر بازدید از مسیر روستایی نیکدشت علی آباد، دیوار ایرگون به تیسور انجام شد و دستورات لازم جهت تسریع مطالعه محور فوق به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان صادر کرد.

وی با ابراز امیدواری از اجرای این محور مهم درآینده، بیان داشت: با احداث این راه روستایی به طول ۶ کیلومتر که نقطه اتصال این روستاها به مرکز بخش گافر و پارامون است، در تردد مردم این منطقه از شهرستان بشاگرد کمک فروانی می‌شود.

گفتنی است که در این سفر رئیسی نماینده حوزه شرق هرمزگان و محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان را همراهی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه