English

حمل بیش از ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر در شش‌ ماهه ابتدای سال جاری

در شش ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شد که میزان کالای جابه‌جا شده نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

حمل بیش از ۲۷۰ میلیون تن کالا در قالب ۱۷/۴ میلیون سفر در شش‌ ماهه ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا با اعلام این خبر افزود: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون تن با ۴۱۶ هزار بارنامه بوده است.

وی‌افزود: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیتهای قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲‌ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل(بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیتهای ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۸۹ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲‌ جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

حمداللهی اعلام کرد: درحال حاضر تعداد ۴۱۷ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹/۳ سال و ۵۴۱ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه