English

حمل و نقل اربعین به عنوان نمونه منحصر به فرد حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور به ثبت خواهد رسید

هر ساله مراسم های مذهبی و یا گردشگری بزرگی در جهان برگزار می گردد ولی موضوع حمل و نقل در اربعین حسینی یک نمونه منحصر به فرد در حمل و نقل بزرگ مقیاس است و ثبت ملی آن امری ضروری است.

حمل و نقل اربعین به عنوان نمونه منحصر به فرد حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور به ثبت خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضاشهرکی معاون حمل و نقل این سازمان در چهل و دومین جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش حمل‌و‌نقل مسافر که در استان اصفهان برگزار شد، گفت: در ایام اربعین بیش از ۲ میلیون نفر جابجایی زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای توسط مجموعه حمل‌ونقل مسافر کشور انجام شد که کار بزرگی بود و پیگیر ثبت ملی آن هستیم.

وی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل کشور در جابجایی های بزرگ کشور کارنامه موفقی داشته است و حمل و نقل مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و اردوهای راهیان نور نمونه‌هایی است که صنعت حمل و نقل در آن ارائه خدمت کرده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری گفت: تمهیدات لازم برای این موضوع در دولت سیزدهم فراهم شده است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید اتوبوس، مینی بوس،میدل باس و وَن برخوردار شوند.

وی افزود: جهت توسعه و نوسازی ناوگان با ۱۳ مجموعه تولیدی تفاهم نامه منعقد شده است، البته تامین ناوگان از طریق واردات بر اساس ظرفیتهای قانون بودجه سال جاری، مصوبه اربعین هیات دولت و قانون ساماندهی صنعت خودرو نیز در دست اقدام است

وی بر اهمیت حل مشکلات صنعت حمل و نقل جاده ای به عنوان یک صنعت استراتژیک که نقش موثری در توسعه و رشد اقتصادی کشورها و تاثیر مستقیم بر بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری دارد و در اقتصاد کلان یک مولفه تاثیر گذار است، تأکید کرد.

شهرکی ادامه داد: برای حل مشکلات حمل و نقل جاده ای به عنوان یک صنعت استراتژیک که نقش موثری در توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشته و تاثیر مستقیم بر بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری و تجارت خارجی دارد و در اقتصاد کلان یک مولفه تاثیر گذار است، باید با یک برنامه ریزی و نگاه به تمام مولفه های موثر بر آن، تمامی نهادهای مسئول و ذیربط تلاش کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: توجه به قیمت تمام شده، زمان‌بندی ارایه خدمت،دسترس پذیری و عادلانه بودن و نیز هزینه های مرتبط به تولید خدمت در صنعت حمل و نقل جاده‌ای و..... مولفه هایی است که باید به آنها توجه کرد.

وی یادآور شد:مدیریت حمل و نقل جاده ای باید مبتنی بر برنامه ریزی کلی حمل و نقل کشور باشد و تخصیص صحیح منابع، بهینه سازی‌ها، ارتقای وضعیت کمی و کیفی ناوگان، کم کردن هزینه ها، استفاده مناسب از ابزار فناوری اطلاعات، زیرساخت های حمل و نقل باید مورد توجه مسئولان و متولیان این صنعت قرار بگیرد.

شهرکی ثانوی اظهار داشت: با شفاف سازی هزینه ها و بکارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه می‌توان کیفیت ارایه خدمات به مشتریان را ارتقا داد و موجب جلب تقاضا با پایبندی به مشتری‌مداری و رضایت مشتری شد.

وی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل مسافر و تولید و عرضه این خدمت با طیف وسیعی از سلایق و نظام ارزش و مطلوبیتها از طرف مردم به عنوان مسافر مواجه هستیم که می توان آن را مزیتی برای رقابت پذیری صنعت حمل و نقل برشمرد که باید از آن استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه