English

جابجایی ۵۹۷ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی ۵۹۷ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی سال ۱۴۰۲ خبرداد.

جابجایی ۵۹۷ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، اسداله جلال زاده گفت: در سال گذشته ۵۹۶ هزار و ۸۰۹ تن کالا با ۲۵ هزار و ۵۵۲ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش ساعت کاری پایانه مرزی ماهیرود و ارائه خدمات به تردد کنندگان از پایانه مرزی ماهیرود در سال ۱۴۰۲ از دلایل این افزایش بوده است.
جلال زاده اضافه کرد: عمده ترین کالاهای ترانزیتی از پایانه مرزی ماهیرود می توان به آرد، سوخت، قطعات خودرو، داروهای گیاهی، شکر و روغن خوراکی است که این کالاها از مبادی کشورهای روسیه، عراق، امارات متحده عربی، اندونزی، هند و مالزی از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.
وی یادآور شد: طی دی ماه سال گذشته بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای ماهیانه در بین ۱۲ ماه سال را داشته‌ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به این‌که پایانه مرزی ماهیرود یکی از بزرگترین ظرفیت های اقتصادی استان خراسان جنوبی می‌باشد، تصریح کرد: ایران به دلیل هم مرز بودن با هفت کشور از موقعیت ترانزیتی ویژه ای برخوردار بوده و پایانه مرزی ماهیرود نقش مهمی در توسعه روابط استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان دارد، با آماده سازی زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای توسعه توسط دولت و همچنین حضور فعال بخش خصوصی این پایانه مرزی روز به روز رونق خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه