English

پروژه‌های اربعین با تمام توان و با هدف تسهیل در تردد زائران اجرا می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست بررسی آخرین روند اجرای پروژه‌های اربعین در پایانه مرزی شلمچه گفت: تمام تلاش ما این است که پروژه‌های ایمن‌سازی و بهسازی محورهای منتهی به مرزها و تقویت زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی با هدف تسهیل در تردد زائران در موعد مقرر به پایان برسند و برای این مهم تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.

پروژه‌های اربعین با تمام توان و با هدف تسهیل در تردد زائران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، داریوش امانی گفت: نزدیک به سه همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها در نظر گرفته شده است.

وی در حاشیه بازدید از مرز چذابه اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به مرزها جهت تردد ایمن و روان زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یکی از توفیقات سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: برای زیارت اربعین شش پایانه‌‌ مرزی مشخص شده که از این تعداد دو پایانه‌‌ شلمچه و چذابه در استان خوزستان قرار دارد و برای امسال برنامه‌ریزی شده که نزدیک ۱۲ هزار متر مربع به سایبان‌ها و تونل‌های سرد در این دو پایانه اضافه شود، بازسازی و نگهداشت ساختمان‌های دو پایانه نیز از جمله موارد دیگری است که باید برای زائران اربعین‌حسینی آماده نماییم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برای جاده‌های مواصلاتی به دو پایانه‌ شلمچه و چذابه اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن در کل کشور نیز نزدیک به سه همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها در نظر گرفته شده است که تاکنون اقدامات خوبی به ویژه در پایانه‌های موجود در استان‌های گرمسیری انجام شده است.

امانی تصریح کرد: با توجه به‌ این‌ که زیارت اربعین‌حسینی در حال حاضر در ماه‌های گرم سال انجام می‌شود و تا ده سال شرایط به همین گونه است، باید کلیه اقدامات لازم را برای پیش‌بینی امکانات سرمایشی و رفاه زائران انجام دهیم.
وی افزود: از سه هزار میلیارد اعتبار اختصاص یافته به اربعین، ۴۰۰ میلیاردتومان در پایانه‌های مرزی و مابقی در مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی برای ایمن‌سازی، روشنایی، نیوجرسی، روکش و لکه‌گیری آسفات و اقداماتی از این قبیل مصرف می‌شود.

امانی ابراز امیدواری کرد با تمهیدات پیش بینی شده تا ۲۰ روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی تمام شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه