English

اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌های بین‌شهری کشور

در راستای اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌های کشور (موسوم به طرح کاداستر)، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به شروع اجرای این طرح و برداشت حریم راه‌‌ها در هفت استان اقدام کرده است.

اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌های بین‌شهری کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، معاون راهداری این سازمان گفت: این اقدام در جهت تکمیل لایه اطلاعاتی محدوده راه و حریم راه­‌ها در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین (سامانه شمیم)، سامانه صدور مجوز­های مرتبط با حریم و تکالیف قانونی مرتبط با آن و رفع نیازهای سازمانی در جهت بهبود مدیریت و نگهداری راه‌ها و حرائم آن‌ها در حال انجام است.


رضا اکبری افزود: برای این منظور، از ابتدای نیمه دوم سال گذشته، قرارداد برداشت حرائم تمام آزاد راه‌های کشور از طریق سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای و هفت استان البرز، تهران، قزوین، قم، گلستان، گیلان و مازندران با مشاور منعقد و عملیات اجرایی برداشت راه‌ها آغاز شد.


به گفته معاون راهداری، همچنین برداشت حریم راه­‌های استان خراسان رضوی (به‌جز راه­‌های روستایی) توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی درسال گذشته آغاز شد.


وی افزود: برداشت حریم راه­‌های استان اردبیل (بجز راه­‌های روستایی) توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده­‌ای استان تکمیل و با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در سامانه شمیم ثبت شده است.


اکبری با بیان اینکه برای ۱۷ استان باقی‌مانده نیز در ماه جاری هماهنگی و جلسات لازم برگزار می‌شود، گفت: انجام تا برداشت­‌های حریم راه­‌ها بر اساس تکلیف قانون کاداستر توسط ادارات کل ثبت اسناد استان­‌ها انجام و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها موظف هستند با پیمانکار آن‌ها همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه