English

۱۶ پروژه اربعین در حوزه راه‌های کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به منظور آماده‌سازی محور‌های تردد زوار اربعین حسینی در استان کردستان، ۱۶ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود‌.

۱۶ پروژه اربعین در حوزه راه‌های کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به این‌که استان کردستان برای سومین سال متوالی پذیرای زائرین اربعین حسینی خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال چهار درصد از زائرین اربعین‌حسینی از طریق مرز باشماق مریوان تردد داشته باشند، در همین راستا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در کمیته زیرساخت، چند وظیفه را برعهده دارد که بخشی از آن روکش و لکه‌گیری مسیرهای تردد زائران است.


فرزاد حسنی با بیان این‌که در حوزه زیرساخت قرارداد ۱۶ پروژه با طول ۱۴۷ کیلومتر و اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان منعقد شده است، افزود: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های بهسازی، روکش و لکه‌گیری محورهای تردد زوار بوده که تاکنون عملیات اجرای ۳۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از هدف‌گذاری ۳۰ کیلومتر روکش و ۴۰ کیلومتر لکه‌گیری برای مسیر سنندج _مریوان و مرز باشماق امسال خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر کارگاه‌های راهسازی در مسیر‌های منتهی به دیگر مرزهای کشور نیز فعال است.


وی با اشاره به این‌که در صورت تأمین اعتبار اجرای این پروژه‌ها به سرعت انجام خواهد شد، عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای ایمن‌سازی راه‌های منتهی به مرز باشماق، ١٢٠٠ کیلومتر خط‌کشی، ۲۳۷۵ عدد تابلو و علایم ایمنی راه‌ها در سطح جاده‌های استان تعمیر و نصب شده است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از نصب و تعمیر ۲۳۵ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی خبر داد و گفت: همچنین ۱۲.۵ کیلومتر حفاظ ایمنی در محورهای منتهی به مرز اربعین حسینی به سرانجام رسیده است که مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش ایمنی راه‌ها بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه