English

فراخوان واگذاری برداشت میوه و علوفه باغ کاخ موزه باغچه جوق

در راستای هدفگذاری برای کاهش ۱۰ درصدی وقوع تلفات جاده‌ای، برنامه‌ریزی برای کاستن از سهم جاده و ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت دارد.

فراخوان واگذاری برداشت میوه و علوفه باغ کاخ موزه باغچه جوق

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، معاون حمل و نقل این سازمان در نشست پایش وضعیت ایمنی تردد در راه‌های کشور، از کاهش تصادفات جاده‌ای با اولویت حمل و نقل عمومی مسافر و بار بعنوان یکی از مأموریت‌های جدی سازمان یاد کرد.

حمیدرضا شهرکی با تأکید بر ضرورت توجه و بررسی دقیق تصادفات و تلفات جاده‌ای بر اساس برش منطقه‌ای عنوان کرد: استفاده از ظرفیت رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و مباحث آموزشی و تحقیقاتی در حوزه حمل و نقل اهمیت فراوانی دارد.

وی همچنین خواستار انجام مطالعه علمی بر روی خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی در بخش تجاری و مسافری شد و نتایج بدست آمده از این مطالعات را برای شرکت‌های خودروساز مفید فایده خواند.

شهرکی افزود: انجام مطالعات علمی در حوزه مقررات‌گذاری، نگهداری راه‌ها و نظارت با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز دانشگاهی، رویدادها و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که فعالیت‌ها و نظام فکری باید مبتنی بر اطلاعات و توجه به دو اصل مهم دقت و صحت آمار اجرایی شود، تصریح کرد: تکرار نقاط قوت در پروژه‌ها و عبور از شیوه‌های نادرست و هدایت منابع در مسیر صحیح، مسیر رسیدن به اهداف را تسریع و تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس این مأموریت باید به دنبال کاهش سهم جاده و ناوگان حمل و نقل عمومی در تحقق این مهم باشیم.

شهرکی گفت: با وجود محدودیت ظرفیت و منابع مالی، تعریف و اجرای پروژه‌هایی با بیشترین بازدهی روند دستیابی به اهداف تعریف شده را شتاب می‌بخشد.

*نخستین مرحله پایش وضعیت ایمنی تردد جاده‌ای در سال‌جاری انجام پذیرفت*

فرهاد مهریاریدر این نشست بر لزوم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و انجام اقدامات موثر در اولویت‌های تعیین شده با رویکرد پیشگیری از وقوع تصادفات پرتلفات از طریق بهره‌گیری از ظرفیت و منابع موجود ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانها به منظور دستیابی به روند کاهشی پایدار در باقیمانده سال تاکید نمود.

وی خاطر نشان کرد: برای تبیین تصویر صحیح وضعیت ایمنی علاوه بر آمار تلفات چند ماه اخیر روند تغییرات تلفات طی پنج سال گذشته در استانهای هدف بررسی و همراه عملکرد آنها ارزیابی شد. همچنین با تحلیل نوع غالب تصادفات و برخوردهای صورت گرفته در هر استان، در خصوص انتخاب نوع راهکارهای آزموده شده، کوتاه مدت و پربازده ارایه طریق شد.

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک همچنین به اهمیت ارزیابی اقدامات و طرحهای اجرایی اشاره و تاکید کرد: صرفا اقدامات دارای اثربخشی و پیشگیرانه باید دنبال شود و به لحاظ محدودیت منابع و اولویت حفظ جان کاربران جاده‌ای، اقدامات نامرتبط یا فاقد تاثیر لازم بر کاهش تصادفات و تلفات از دستور کار فعالیت‌ها و طرح‌های ایمنی حذف می‌شوند.

مهریاری گفت: علاوه بر تعامل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راههای استان، ضرورت دارد در حوزه اختیارات و ماموریتهای سازمانی و با استفاده حداکثری از منابع در اختیار، برنامه ویژه ارتقای ایمنی برای کل سال به خصوص در ایام اوج سفرهای تابستانی و اربعین حسینی که پیش‌رو می‌باشد، تهیه و اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه