English

توسعه هشت مرکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای اربعینی کشور

مرکز مدیریت راه‌های کشور با هدف ارائه گزارش‌های تحلیلی و ترافیکی به‌لحظه برای برنامه‌ریزی بهینه و مدیریت سفرهای زائران اربعین، اقدام به تجهیز و تکمیل هشت مرکز پایش راهداری در مرزهای اربعینی کرده است.

توسعه هشت مرکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای اربعینی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، معاون برنامه‌ریزی سازمان گفت: این مراکز به منظور بهره‌برداری از داده‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند و با هدف پایش و رصد ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی و عبور و مرور زائران اربعین از هشت مرز عبور زائران اربعین حسینی تشکیل شده‌ است.

محمد تیموری افزود: مراکز پایش راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای خروجی ایران به سمت کشور عراق در پایانه برکت در استان ایلام، شلمچه و چذابه در استان خوزستان، خسروی در استان کرمانشاه، تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان راه‌اندازی شده است، همچنین این مراکز در مرزهای میرجاوه و ریمدان در سیستان و بلوچستان به عنوان مرزهای ورودی زائران کشور پاکستان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی تجهیز و بهره‌برداری شده‌اند.

تیموری توضیح داد: در سال‌جاری با برنامه‌ریزی‌‎های انجام شده با توجه به فعالیت شبانه‌روزی این مراکز‌، جهت تسهیل در ارائه آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و نیز تسهیل در ارائه خدمات به زائران به ویژه در پایانه‌مرزی مهران، تمهیداتی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص آموزش‌دیده و با برنامه‌ریزی منطقه‌ای در تمامی ساعات شبانه‌روز و با استفاده از بروزترین امکانات شامل تصاویر زنده دوربین‌های نظارتی و پهپادی و اطلاعات تردد در مسیرهای منتهی به مرزها، خدمات پایش و کنترل تردد ناوگان و زائران اربعین‌حسینی با همکاری معاونت‌های حمل ونقل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی ‌ریزی اظهارداشت: به منظور ارتقای پایش آخرین وضعیت مسیرهای مرتبط با اربعین مرکز مدیریت راه‌های کشور، دوربین‌های درون‌خودرویی نصب و راه‌اندازی شده است که با استفاده از این ابزار امکان رصد آخرین وضعیت مسیرها و عملیات گشت‌های راهداری فراهم شده است.

تیموری با بیان این مطلب که به منظور تسهیل اقدامات مراکز پایش، مرکز مدیریت راه‌های کشور اقدام به بازطراحی صفحه ویژه اربعین در سامانه داپ کرده است، افزود: از آخرین تغییرات این سامانه می‌توان به استفاده از جدیدترین اطلاعات دریافتی و پردازش داده‌های تلفن همراه، استفاده از مدل‌های پیش‌بینی کوتاه مدت برای تخمین تعداد ناوگان مورد نیاز برای مقاصد مختلف و آخرین وضعیت ناوگان موجود در پایانه برکت و سایر پایانه‌های مسافربری مراکز استان مجهز به دوربین‌های پلاک‌خوان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه