English

برنامه ریزی ۱۰ ساله برای تحقق الزام استفاده از تراشه های آسفالت در تولید آسفالت گرم"

مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در امر بهسازی رویه های آسفالتی ۱۵ تا ۲۰ درصد حجم آسفالت، تراشه تولید می شود که ارزش ریالی سالانه آن برابر ۱.۴ هزار میلیارد تومان است که با استفاده از بازیافت گرم آسفالت، این عایدی اقتصادی به کشور برمی گردد.

برنامه ریزی ۱۰ ساله برای تحقق الزام استفاده از تراشه های آسفالت در تولید آسفالت گرم"

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، قیاسی در دوره آموزشی طرح اختلاط مخلوط‌های آسفالتی بازیافتی (RAP) خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در یک افق کاری ۱۰ ساله و الزام به استفاده از تراشه به‌میزان ۲۵ درصد در تولید آسفالت، صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در هزینه‌های آسفالت محقق شود.

وی افزود: بازیافت گرم آسفالت علاوه بر صرفه‌جویی کلان اقتصادی به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز کمک می‌کند.
قیاسی اظهار کرد: در سال‌های اخیر بازیافت آسفالت سرد و گرم بصورت پراکنده در کشور انجام شده، اما این کافی نیست و لازم است برنامه‌ای هدف‌دار در این زمینه تدوین و سرعت پیشرفت این تکنولوژی در کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص بازیافت و الزام استفاده از آسفالت گرم تأکید کرد: ارتقای دانش فنی کارفرما، مشاور و پیمانکار و تجهیزات کارخانه‌های آسفالت در کنار بروزرسانی ضوابط و ایین نامه ها درخصوص بازیافت گرم آسفالت از مهمترین مواردی است که در سرعت بخشیدن به اجرای طرح موثر بوده و برنامه ریزی لازم در این خصوص باید صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه