English

جهش چشمگیر در توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در کردستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رشد چشمگیر در ارتقاء کمی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳۲ سامانه جدید به این استان اختصاص یافته است.

 جهش چشمگیر در توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، فرزاد حسنی اظهار کرد: این اداره کل طی سه سال گذشته نسبت به ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند اقدام کرده است که اکنون به جهش قابل توجهی دست یافته‌ایم و جزء استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تاکید کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون اختصاص ۱۳۲ سامانه حمل و نقل هوشمند برای استان تصویب شد که هم اکنون به مرحله عملیاتی رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این سامانه‌ها آماده نصب است و پیش بینی می‌شود تا قبل از پایان فصل عمرانی به مرکز پایش تصویری استان متصل شود‌.

حسنی یادآور شد: با اضافه شدن این تعداد سامانه، میزان سامانه‌های هوشمند ۱۳۸ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به مزایای این سامانه‌ها بیان کرد: این خدمات به منظور بهینه کردن و مدیریت سفر به ویژه در مواقع بارش‌ها می‌تواند کمک‌رسان هموطنان باشد و کاهش زمان سفر و ترافیک ناشی از وقوع سوانح و ترافیک را در پی خواهد داشت.

حسنی افزود: سامانه‌های هوشمند دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها را فراهم می‌کند و به مسافران این امکان را می‌دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: تعدادی از این سامانه ها در راستای تسهیل و ایمن‌سازی تردد مسیر زائران اربعین در محور سنندج _ مریوان _ باشماق نصب می‌شود.

وی ابزار امیدواری کرد تعداد سامانه‌های استان در سال آینده به ۳۰۰ سامانه افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه